تامین اعتبار تجهیز بیمارستان هسته‌ای توسط بانک های اتریش
تامین اعتبار تجهیز بیمارستان هسته‌ای توسط بانک های اتریش

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: بانک‌های اتریش ۲۰۰ میلیون یورو اعتبار برای تجهیز بیمارستان هسته‌ای در کشور اختصاص داده اند. به نقل از صدا و سیما، بهروز کمالوندی در­ مصاحبه با رسانه‌ها افزود: تجهیزات از موضوعات مهم در راه اندازی بیمارستان هسته‌ای است­ و مذاکراتی با شرکت اتریشی برای همکاری در تجهیز این بیمارستان انجام […]

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: بانک‌های اتریش ۲۰۰ میلیون یورو اعتبار برای تجهیز بیمارستان هسته‌ای در کشور اختصاص داده اند.

به نقل از صدا و سیما، بهروز کمالوندی در­ مصاحبه با رسانه‌ها افزود: تجهیزات از موضوعات مهم در راه اندازی بیمارستان هسته‌ای است­ و مذاکراتی با شرکت اتریشی برای همکاری در تجهیز این بیمارستان انجام شده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی­ گفت:­ تنظیم قراردادهای مالی با شرکت اتریشی به زمان زیادی نیاز داشت زیرا­­ قرار بر این بود که­­بخش عمده‌ای از سرمایه گذاری و تأمین اعتبار از طرف اتریشی‌ها انجام شود.

کمالوندی افزود: با همکاری بانک مرکزی و سازمان سرمایه گذاری کار به سرانجام خوبی رسیده است و دو بانک در تامین اعتبار و تضمین آن همکاری داشند.

وی با اشاره به زمان بر بودن اجرای طرح‌هایی مانند بیمارستان هسته‌ای، گفت: در اینگونه طرح‌ها همزمان با مذاکرات، بحث‌های مالی نیز­ آغاز می‌شود، سپس ­طراحی، بعد از آن­ مهندسی و در نهایت مرحله­ نصب است، اما مهم آن است که این کارها در زمان خود­و طبق زمان بندی به خوبی انجام شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: یکی از مهمترین مراحل این طرح ­­­موضوع بسته ­مالی بود که به ۲۰۰ میلیون یورو تجهیزاتی اعتبار نیاز دارد، منابعش از طریق ­بانک‌های اتریش در حال تأمین است که بعد از­ عملیاتی شدن بیمارستان، از محل درآمد آن، تسهیلات­ بازپرداخت خواهد شد.

کمالوندی گفت: بسته مالی­ مهمترین بخش طرح بیمارستان هسته‌ای بود که به سرانجام رسیده است.

طرح ساخت نخستین بیمارستان هسته‌ای کشور ­­بر اساس تفاهم‌نامه میان­­ سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت­ اردیبهشت ۹۴­ ­در تهران آغاز شد.

ارائه خدمات پزشکی هسته‌ای به مردم و ارتقای دانش هسته‌ای برای بکارگیری رادیو داروها و ارتقای استاندارد تجهیزات پرتودهی به دیگر بیمارستان‌ها از اهداف ساخت این بیمارستان است.