تاکيد رئيسي بر پيگيري اجراي سريعتر برنامه هاي توسعه بندر چابهار و تکميل مسير شمال-جنوب
تاکيد رئيسي بر پيگيري اجراي سريعتر برنامه هاي توسعه بندر چابهار و تکميل مسير شمال-جنوب
رئيس جمهور با اشاره به نشست روز گذشته سران کشورهاي عضو پيمان شانگهاي و اظهارات سران برخي کشورها درباره «اهميت و جايگاه بندر چابهار» در اتصال منطقه آسياي مرکزي به آب‌هاي آزاد، مسئولان دستگاه‌هاي مرتبط را به پيگيري جدي‌تر و سريع‌تر اجراي برنامه‌هاي توسعه بندر چابهار و نيز تکميل مسير شمال-جنوب فراخواند.

به گزارش صبح اقتصاد رئيس جمهور با اشاره به نشست روز گذشته سران کشورهاي عضو پيمان شانگهاي و اظهارات سران برخي کشورها درباره «اهميت و جايگاه بندر چابهار» در اتصال منطقه آسياي مرکزي به آب‌هاي آزاد، مسئولان دستگاه‌هاي مرتبط را به پيگيري جدي‌تر و سريع‌تر اجراي برنامه‌هاي توسعه بندر چابهار و نيز تکميل مسير شمال-جنوب فراخواند. به گزارش ايسنا، سيد ابراهيم رئيسي صبح امروز چهارشنبه در جلسه هيئت دولت با تبريک فرارسيدن عيد سعيد غدير، اين عيد را مناسبتي انسان‌ساز، تکميل جريان رسالت و نقطه عطف امامت توصيف کرد که در کنار قرآن دو رکن هدايت و معرفي راه کمال انسانيت هستند. رئيس جمهور با بيان اينکه قرآن جلوه نورانيت حضرت حق براي شناساندن راه هدايت بشر است، تلاش براي خاموش کردن اين جلوه نور الهي را، جنايتي هولناک عليه انسانيت دانست.رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به نشست روز گذشته سران کشورهاي عضو پيمان شانگهاي و اظهارات سران برخي کشورها درباره «اهميت و جايگاه بندر چابهار» در اتصال منطقه آسياي مرکزي به آب‌هاي آزاد، مسئولان دستگاه‌هاي مرتبط را به پيگيري جدي‌تر و سريع‌تر اجراي برنامه‌هاي توسعه بندر چابهار و نيز تکميل مسير شمال-جنوب فراخواند. رئيسي همچنين با تاکيد بر ضرورت فعال‌تر کردن «کميسيون‌هاي مشترک همکاري با ساير کشورها» به‌عنوان محملي براي بررسي راهکارهاي تقويت و ارتقاي روابط، با کشورهاي دوست، همسايه و همسو، از برگزاري سومين نشست سه‌جانبه ايران، هند و روسيه در تهران که روز گذشته با هدف تسهيل ترانزيت در مسير کريدور شمال-جنوب برگزار شد و توافقات سازنده‌اي در اين زمينه داشت، قدرداني کرد.

رئيسي در بخش پاياني سخنانش از تلاش‌هاي معاونت حقوقي رياست جمهوري براي پيگيري پرونده شهادت سردار سليماني در مراجع حقوقي بين‌المللي تشکر و با تاکيد بر ضرورت پيگيري جدي و دقيق اين پرونده، تصريح کرد: شهيد سليماني يک شخصيت شناخته شده ملي و بين‌المللي است و در چنين پرونده‌اي که وضعيت تا اين حد واضح و روشن است و قاتل به شکل علني به عمل خود اقرار کرده، هر گونه بي‌توجهي دادگاه فقط باعث بي‌آبرويي آن مرجع قضايي خواهد شد. رئيسي همچنين با اشاره به برگزاري جشن مردمي عيد بزرگ غدير در کشور و جلوه‌هاي بسيار زيباي گراميداشت مردمي عيد غدير تاکيد کرد: دستگاه‌هاي اجرايي نيز در بزرگداشت اين مناسبت در کنار مردم هستند.