تاکید بر تشویق صادرات و بازگشت ارزهای صادراتی به چرخه اقتصاد
تاکید بر تشویق صادرات و بازگشت ارزهای صادراتی به چرخه اقتصاد
رئیس‌جمهور بر اجرای سیاست تشویق صادرات و همچنین ضرورت بازگشت ارزهای صادراتی به چرخه اقتصاد کشور و استفاده از آن برای تأمین نیازهای وارداتی و تولیدی تأکید کرد.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی در یکصد و سی و چهارمین جلسه ستاد اقتصادی دولت بر اجرای سیاست تشویق صادرات و همچنین ضرورت بازگشت ارزهای صادراتی به چرخه اقتصاد کشور و استفاده از آن برای تأمین نیازهای وارداتی و تولیدی تأکید کرد.” تاکید بر تشویق صادرات و بازگشت ارزهای صادراتی به چرخه اقتصاد”

در این جلسه که به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی و با حضور دیگر اعضا تشکیل شد، رئیس کل بانک مرکزی گزارشی را از منابع و مصارف ارزی کشور و پیش‌بینی روند سال جاری، ارایه کرد.

بر اساس این گزارش، روند تأمین ارز کالاهای اساسی و ضروری تولید کشور بر اساس برنامه تنظیمی ادامه دارد.

در این جلسه همچنین وزیر اقتصاد و دارایی از اقدامات انجام شده برای آزادسازی سهام عدالت گزارش داد.

رئیس جمهور در این زمینه نیز بر ضرورت فراهم آمدن سهولت کافی برای دارندگان سهام جهت استفاده از دارایی سهام خود در جهت قابلیت مبادله سهام، تشویق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به حضور در بازار بورس را خواستار شد.” تاکید بر تشویق صادرات و بازگشت ارزهای صادراتی به چرخه اقتصاد”

در این جلسه همچنین وضعیت بازار بورس و عرضه سهام‌های مربوط به شرکت‌های دولتی به بخش عمومی مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: پول تجار ایرانی در عراق بلوکه نشده بلکه ممکن است تجار به هر نحوی ارزهایشان نتوانسته باشند که به کشور باز گردانند. در این زمینه روش‌هایی همانند تهاتر طراحی شده است. یعنی تجار در برخی از بازارها کالاهای ایرانی را صادر می‌کنند به ازای آن به جای دریافت پول کالای دیگری را که نیاز کشور است وارد کشور می‌کنند.

رئیس سازمان توسعه تجارت درباره میزان بازگشت ارز تجار اظهار کرد: طبقه گفته رئیس کل بانک مرکزی تاکنون ۷۰ درصد پول صادرکنندگان وارد کشور شده است.

حمید زادبوم در ادامه افزود: توضیح بیشتر در ارتباط با چگونگی نحوه بازگشت ارز تجار در این شرایط تحریمی درست نیست. چرا که عده‌ای هستند که شرایط اقتصادی ما را رصد می‌کنند و ممکن است ارائه برخی اطلاعات به زیان صادرکنندگان ما تمام شود.

  • منبع خبر : مهر