تایکا وایتیتی «جنگ ستارگان» می‌سازد
تایکا وایتیتی «جنگ ستارگان» می‌سازد
تایکا وایتیتی به عنوان کارگردان فیلم جدید «جنگ ستارگان» انتخاب شد.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از ورایتی٬ کارگردان برنده جایزه اسکار برای ساخت فیلم جدیدی از مجموعه «جنگ ستارگان» انتخاب شد. وی با همراهی کریستی ویلسون-کایرنز نویسنده فیلمنامه «۱۹۱۷» فیلمنامه فیلم جدید را هم می‌نویسند.” تایکا وایتیتی «جنگ ستارگان» می‌سازد”

دیزنی و لوکاس فیلم دیروز دوشنبه تایید کردند که فیلم بلندی از مجموعه «جنگ ستارگان» به کارگردانی وایتیتی ساخته می‌شود.

در عین حال تایید شده که سریال تلویزیونی «جنگ ستارگان» نیز برای دیزنی پلاس در دست تهیه است و لسلی هدلند خالق «عروسک روسی» آن را می‌سازد. این خبر ماه پیش در حد شایعه منتشر شده بود.

نخستین خبرها درباره ساخته شدن فیلم جدید «جنگ ستارگان» به کارگردانی وایتیتی ژانویه گذشته منتشر شده بود. وی در فصل اول سریال پربیننده «مندلورین» دیزنی پلاس نیز حضور داشت و قسمت آخر این فصل را کارگردانی کرده بود.” تایکا وایتیتی «جنگ ستارگان» می‌سازد”

هنوز روشن نیست آیا فیلمی که وایتیتی می‌سازد یکی از سه عنوان بی‌نام اعلام شده از «جنگ ستارگان» است که گفته شده بود دسامبر ۲۰۲۲ ۲۰۲۴٬ و ۲۰۲۶ راهی سینماها می‌شود یا یک پروژه جداگانه است.

این کارگردان نیوزیلندی جایزه اسکار را در آخرین مراسم اسکار برای فیلمنامه اقتباسی «جوجو خرگوش» کسب کرد.

«جنگ ستارگان» وایتیتی اولین پروژه سینمایی از مجموعه «جنگ ستارگان» پس از «ظهور اسکای‌واکر» است که به صورت رسمی ساخت آن تایید می‌شود.

وایتیتی تاکنون برای دیزنی و مارول فیلم «ثور: رگناروک» را ساخته و قرار است قسمت بعدی آن «ثور: عشق و آذرخش» را نیز را جلوی دوربین ببرد.

اولین قسمت این فیلم در سال ۱۹۷۷ با عنوان جنگ ستارگان منتشر شد (سپس هنگام اکران مجدد در سال ۱۹۸۱ نام آن تغییر یافت به قسمت چهارم: امیدی تازه) و باعث گسترش جهان جنگ ستارگان در فرهنگ عامه در سراسر جهان شد. بعد از آن دنباله‌های موفقیت‌آمیز دیگری با نام امپراتوری ضربه می‌زند و بازگشت جدای به ترتیب در سال‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۸۳ معرفی شدند. این سه فیلم سه‌گانه اصلی جنگ ستارگان را تشکیل می‌دهد. پس از آن سه‌گانه پیش‌درآمد در سال‌های ۱۹۹۹، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۵ منتشر شدند. پس از گذشت ده سال سه‌گانه‌ای جدید با فیلم نیرو برمی‌خیزد پا به عرصه نهاد و با آخرین جدای در سال ۲۰۱۷ ادامه یافت. هر هشت فیلم نامزد جایزه اسکار (با برنده شدن دو فیلم اول) و موفقیت‌های تجاری شدند. این سری فیلم مجموعاً هشت و نیم میلیارد دلار فروش جهانی داشته‌است.همچنین این مجموعه بزرگترین فرنچایز جهان بعد از مارول است .

  • منبع خبر : مهر