تبخیر گاز انباشته در بنزین افزایش یافته است/هوا در پمپ‌ها نیست
تبخیر گاز انباشته در بنزین افزایش یافته است/هوا در پمپ‌ها نیست

رییس کانون کارفرمایان جایگاه های سوخت کشور گفت: میزان تبخیر گازهای انباشته در بنزین و همینطور گازوییل نسبت به قبل افزایش یافته و این مساله موجب زیان جایگاهداران شده است. ناصر رییسی فر با رد این موضوع که میزان تبخیر گازهای موجود در بنزین یورو ۴ از یورو ۲ بیشتر است، گفت: این موضوع که میزان […]

رییس کانون کارفرمایان جایگاه های سوخت کشور گفت: میزان تبخیر گازهای انباشته در بنزین و همینطور گازوییل نسبت به قبل افزایش یافته و این مساله موجب زیان جایگاهداران شده است.

ناصر رییسی فر با رد این موضوع که میزان تبخیر گازهای موجود در بنزین یورو ۴ از یورو ۲ بیشتر است، گفت: این موضوع که میزان تبخیر گاز انباشت شده در بنزین نسبت به گذشته افزایش یافته است را تایید می کنم اما اینکه بگوییم میزان تبخیر بنزین یورو ۴ نسبت به یورو ۲ بیشتر است، علمی و دقیق نیست.

وی ادامه داد: این میزان تبخیر در گذشته نیز وجود داشت و همان طور که می دانید میزان تبخیر این گاز انباشت شده در بنزین در فصل گرم سال بیش از فصل سرد سال است، اما در گذشته این میزان به نحوی بود که یکدیگر را همپوشانی میکردند. اما میزان تبخیر نسبت به گذشته افزایش یافته است. این موضوع باعث زیان جایگاهداران شده و مردم نیز تا حدودی از آن متضرر می شوند.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه سیستم جدید سوختگیری در جایگاه های سوخت به هیچ عنوان اجازه ورود هوا به درون باک را نمی دهد، تصریح کرد: زمانی که باک را باز می کنند هوایی از آن خارج می شود که در حقیقت مربوط به تبخیر گازهای انباشت شده در بنزین است.

طبق گفته رییسی فر، این تبخیر گازهای انباشت شده در بنزین موجب می شود که میزان پرداختی جایگاه داران سوخت در زمان تحویل بار نسبت به فروش محموله رقم متمایزی باشد. به طور مثال جایگاه دار هزینه خرید ۳۲۲۰۰ لیتر بنزین در روز را می دهد، در حالی که به دلیل تبخیر زیاد تنها ۳۱ هزار و ۸۰۰ لیتر آن به فروش می رسد. این اختلاف منجر به افزایش هزینه ها و کاهش درآمد جایگاه داران می‌شود.