حامد هاشمی بر اساس ترمینولوژی علم سیاست و در چارچوب یک نظام مردم‌سالار، روز بعد از یک دوئل انتخاباتی، روز تبریک به رقیب است. اگر واقعا برای ایران پا به میدان گذاشتیم؛ اگر واقعا بدون هیچ چشمداشتی از یک کاندیدا حمایت کردیم؛ اگر واقعا یک کاندیدا را به خاطر دیدگاه‎هایش دوست داشتیم؛ اگر واقعا طرف […]

حامد هاشمی
بر اساس ترمینولوژی علم سیاست و در چارچوب یک نظام مردم‌سالار، روز بعد از یک دوئل انتخاباتی، روز تبریک به رقیب است.
اگر واقعا برای ایران پا به میدان گذاشتیم؛
اگر واقعا بدون هیچ چشمداشتی از یک کاندیدا حمایت کردیم؛
اگر واقعا یک کاندیدا را به خاطر دیدگاه‎هایش دوست داشتیم؛
اگر واقعا طرف مقابل را نمی‌پسندیم؛
اگر واقعا چارچوب قانون اساسی را پذیرفته‌ایم و در آن قالب می‌گنجیم؛
اگر و ده‌ها اگر دیگر …
حال که برنده شمارش آرا مشخص شده است، وقت آنست که به رقیب تبریک بگوئیم.
به همه کسانی که از رئیس جمهور قبلی و عملکردش مایوس بودند و از سر امید، دل در گروه پیروزی کاندیدای مقابل بستند و اکنون، آمال خود را بر باد رفته می‌بینند، دوستانه می‌گویم که حالا فقط باید به رقیب تبریک گفت، چرا که من‌بعد وقت همدلی و برادری و همکاری است تا ایران را آنگونه که باید آباد کنیم.
روی سخنم به همه کسانی است که در این چند روز پر شور و پر هیجان، تراکت‌های کاندیدای مورد نظر خود را در دست می‌گرفتند و در شهر می‌چرخیدند و رجز می‌خواندند و یا در فضای مجازی سرود و آهنگ و عکس و متن منتشر می‌کردند، و حتی به دنبال آینده‌ای بهتر برای خود، شبانه روز در ستاد انتخاباتی مشغول به فعالیت بودند، صمیمانه و برادرانه عرض می‌کنم، که امروز، باید به رقیب تبریک بگوئیم.
اما حالا روی سخنم با رقیب است.
از این به بعد منتخب اکثریت مردم، باید خود را رئیس جمهور مردم بداند، و برای صلاح همه مردم برنامه‌ریزی کند.
از این به بعد منتخب اکثریت مردم، باید ضمن پایبندی به وعده‌های خود، در راستای مشکلات و گلایه‌ها و نقاط ضعف طیف مقابل هم با برنامه عمل کند.
رئیس جمهور می بایست در راستای کاهش تنش اجتماعی ضمن تبعیت از سیاست‌‎های کلی نظام و رهبری، خود را پاسخگوی همه طیف‌های جامعه بداند.
در حوزه اقتصادی ایجاد اشتغال پایدار، رونق اقتصادی، برطرف کردن موانع بهبود فضای کسب و کار، تسهیل تجارت خارجی با هدف افزایش صادرات و کسب سهم بیشتر از بازار حلال می بایست سرلوحه برنامه‌های دولت باشد.