مکانیسم اروپا برای تجارت با ایران روزهای آینده راه‌اندازی می‌شود
مکانیسم اروپا برای تجارت با ایران روزهای آینده راه‌اندازی می‌شود

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد یک دیپلمات بلندپایه فرانسوی از فراهم سازی ابزارهای حقوقی لازم برای اجرای مکانیسم مالی ویژه اتحادیه اروپا در قبال تجارت با ایران ظرف روزهای آینده خبر داد.  یک دیپلمات بلندپایه فرانسوی گفت که مقامات پاریس اطمینان دارند که سازوکارهای حقوقی [مورد نیاز برای اجرای مکانیسم مالی ویژه اتحادیه اروپا] […]

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد یک دیپلمات بلندپایه فرانسوی از فراهم سازی ابزارهای حقوقی لازم برای اجرای مکانیسم مالی ویژه اتحادیه اروپا در قبال تجارت با ایران ظرف روزهای آینده خبر داد.

 یک دیپلمات بلندپایه فرانسوی گفت که مقامات پاریس اطمینان دارند که سازوکارهای حقوقی [مورد نیاز برای اجرای مکانیسم مالی ویژه اتحادیه اروپا] به زودی فراهم می شود، اما این سازوکارها ابتدا باید به طور کامل تحکیم شوند.

این مقام فرانسوی در ادامه گفت: «ما [فرانسه] امیدواریم که ابزارهای حقوقی طی روزهای آتی برقرار شود. چند هفته یا چند ماه طول خواهد کشید که مُدالیته این مکانیسم نهایی شود و سال ۲۰۱۹ زمان اجرای این مکانیسم خواهد بود».

وی در ادامه افزود که «تا پیش از خاتمه سال میلادی جاری، انجام مبادلات تجاری تحت لوای این مکانیسم امکان پذیر نخواهد بود».

این مقام فرانسوی در حالی این اظهارات را بیان می کند که اتحادیه اروپا ضمن مخالفت با اعمال مجدد تحریمهای واشنگتن علیه ایران، در بیانیه دوم نوامبر خود که روز دوشنبه مجدداً صادر کرد، اعلام نمود که «این اتحادیه همچنان درصدد راه اندازی مکانیسم ویژه خود (SPV) برای تسهیل مبادلات تجاری با ایران است».

پیش از این، اتحادیه اروپا امیدوار بود این مکانیسم را که با هدف دور زدن تحریمهای آمریکا طراحی کرده است، تا روز برقراری مجدد تحریمهای آمریکا علیه ایران (دوشنبه پنجم نوامبر) آماده نماید.

در همین ارتباط، یک نماینده کمیسیون امور اقتصادی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد که «این اتحادیه وضع مجدد تحریمهای واشنگتن علیه تهران را تأیید نخواهد کرد».