تا زنده ام تجربیاتم را دراختیار جوانان می گذارم
تا زنده ام تجربیاتم را دراختیار جوانان می گذارم

علی نصیریان: کاش تا زنده ام بتوانم تجربیاتم را دراختیار جوانان بگذارم  علی نصیریان نویسنده ، کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر پس از تماشای «بنگاه تئاترآل» به کارگردانی نسیم تاجی گفت: کاش این فرصت پیش می آمد که بتوانم تجربیات خودم از نمایش های آیینی و سنتی را تا زمانی که زنده هستم در اختیار […]

نصیریان

علی نصیریان: کاش تا زنده ام بتوانم تجربیاتم را دراختیار جوانان بگذارم

 علی نصیریان نویسنده ، کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر پس از تماشای «بنگاه تئاترآل» به کارگردانی نسیم تاجی گفت: کاش این فرصت پیش می آمد که بتوانم تجربیات خودم از نمایش های آیینی و سنتی را تا زمانی که زنده هستم در اختیار هنرمندان جوان قرار دهم.علی نصیریان روز یک شنبه پس از دیدن این اجرا که در چارچوب برگزاری هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی انجام شد در گفت و گو با عوامل نمایش اظهار داشت: نمایش تخت حوضی قابلیت های بسیار دارد که می توانیم از این نشانه ها برای تئاترهای صحنه ای نیز استفاده کنیم اما این کار مستلزم حضور در کارگاه های عملی است که باید هرچه زودتر نسبت به برگزاری آنها اقدام کرد.

نصیریان افزود: وقتی من نمایشنامه «بنگاه تئاترآل» و نمایشنامه های دیگرم را می نوشتم هیچگاه به این موضوع فکر نمی کردم که این آثار را کارگردانان دیگر نیز استفاده کنند زیرا من این آثار را می نوشتم تا با سبک، شیوه و شناخت خودم اجرا کنم، به همین جهت وقتی می بینیم تعدادی از هنرمندان این نمایشنامه را برای اجرا انتخاب کرده و تغییراتی درآن ایجاد می کنند فضا برایم جالب توجه می شود.
نویسنده بنگاه تئاترال ادامه داد: من مخالف تغییر و برداشت کارگردان ها از نمایشنامه ها نیستم اما وقتی می بینم که برخی از این تغییرات با تفکرات من بسیار متفاوت است موضوع برایم جالب توجه می شود. البته من کار گروه شما را تحسین می کنم و امیدوارم در راهی که انتخاب کردید همواره موفق باشید.
وی تصریح کرد: اما به یک نکته اعتقاد راسخ دارم که برای پیشرفت هنرمندانی که در عرصه نمایش های آیینی و سنتی به ویژه نمایش های شادی آور حضور جدی دارند، برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی امری واجب است که امیدوارم این موضوع هرچه زودتر مورد توجه برگزارکنندگان جشنواره قرار گیرد.
نسیم تاجی کارگردان نمایش «بنگاه تئاترآل» نیز در پایان اجرای این اثر نمایشی از حضور علی نصیریان به عنوان نویسنده اثر در پلاتو اجرای مجموعه تئاتر شهر تقدیر و این اثر را به وی تقدیم کرد.
داریوش مودبیان و جواد انصافی نیز از مهمانان ویژه اجرای نمایش «بنگاه تئاترال» بودند.
هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی از هشتم تا ۱۵ شهریور ماه به دبیری داوود فتحعلی بیگی در مجموعه تئاتر شهر تهران دایر و برای بازدید عموم آزاد است.