تجزیه عراق به نفع مردم اقلیم کردستان نیست/بارزانی وارد بازی خطرناکی شده
تجزیه عراق به نفع مردم اقلیم کردستان نیست/بارزانی وارد بازی خطرناکی شده

سید محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی صبح اقتصاد با اشاره به موضوع تجزیه عراق،اظهار داشت: بارزانی بالاجبار و به زور صهیونیست ها وارد این بازی خطرناک شد، چرا که میداند اگر تسلیم خواسته آنها نمیشد پرونده های اخلاقی و مالی اش را رو […]

سید محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی صبح اقتصاد با اشاره به موضوع تجزیه عراق،اظهار داشت: بارزانی بالاجبار و به زور صهیونیست ها وارد این بازی خطرناک شد، چرا که میداند اگر تسلیم خواسته آنها نمیشد پرونده های اخلاقی و مالی اش را رو می‌کردند.

وی تجزیه کشور عراق را اقدام شوم استکبار جهانی در ادامه سناریوی شکست خورده داعش برشمرد و افزود: آمریکا می‌خواهد از طریق داعش کشورهای منطقه را به لحاظ بنیان اقتصادی از بین ببرد که دیدیم نقشه شومش با شکست مواجه شد، حال با توجه به اینکه کار داعش در منطقه تمام شده می خواهد با تجزیه کشور‌ها آشوب و درگیری آن‌ها را به نوع دیگری رقم بزند.

ابطحی تصریح کرد: ما نگران تشکیل دولت اقلیم کردستان نیستیم چرا که اساسا چنین امری شدنی نیست، بلکه نگران تحریک های داخلی هستیم.

نماینده مردم خمینی شهردر مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در حال حاضر شرایطی برای تحریک پذیری کردزبانان عزیزما فراهم شده که باید با تدبیر مناسب آن را مدیریت کنیم تا بتوانیم در مقابل فتنه انگیزی فتنه گران بایستیم.

وی یادآور شد: آمریکا می‌خواهد مسلمان را به جان مسلمان و اقوام را به جان یکدیگر بیندازد وگرنه کردستان عراق هرگز به عنوان یک کشور پتانسیل تشکیل یک حاکمیت را ندارد چرا که با بسته شدن مرزهای ایران به روی کردستان عراق و درصورتی که ترکیه نفت کرکوک عراق را به روی کرد‌ها ببندد راهی برای اداره اقتصادی آنها وجود نخواهند داشت.