تجلیل از ۱۵۳ کشاورز نمونه کشور
تجلیل از ۱۵۳ کشاورز نمونه کشور

در سی و دومین دوره انتخاب و معرفی نمونه های ملی بخش کشاورزی از حدود ۱۵۳ کشاورز نمونه تجلیل شد.  اسکندر زند رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در سی و دومین دوره انتخاب و معرفی نمونه های ملی بخش کشاورزی با بیان اینکه در این مراسم حدود ۱۵۳ نفر از کشاورزان نمونه در […]

در سی و دومین دوره انتخاب و معرفی نمونه های ملی بخش کشاورزی از حدود ۱۵۳ کشاورز نمونه تجلیل شد.

 اسکندر زند رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در سی و دومین دوره انتخاب و معرفی نمونه های ملی بخش کشاورزی با بیان اینکه در این مراسم حدود ۱۵۳ نفر از کشاورزان نمونه در بخش های مختلف معرفی می شوند، اظهارداشت: ما باید در تمام حوزه های کشاورزی برای بهتر شدن هدفگذاری کنیم. زمانی که این تنوع رشته را مرور می کنیم، می بینیم ظرفیت بهتر شدن حتی نسبت به دنیا وجود دارد.

وی اضافه کرد: رسالت بزرگ ما در بخش کشاورزی در گذشته این بود که قوت خود را تامین کنیم و فقر را از طریق تولید غذا برطرف نمائیم. اما هرچه پیشتر می رویم تولید کیفی تر و حفاظت بهتر از عرصه های تولید (تولید پایدارتر) جایگزین رسالت های قبلی شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: در گذشته شاخص انتخاب کشاورزان نمونه حجم تولید بود اما امروز کمیت شاخص سوم و اولین شاخص بهره وری تولید است؛ بهره وری صحیح آب، استفاده درست از نهاده ها و توجه به کیفیت تولید از جمله مسائلی هستند که در این زمینه مورد توجه قرار می گیرند.