تجمع اعتراضی در تونس به وسیله پلیس متفرق شد
تجمع اعتراضی در تونس به وسیله پلیس متفرق شد

با افزایش قیمت ها در سال ۲۰۱۸ در تونس شماری از مردم این کشور و فعالان اجتماعی دست به تجمعات اعتراضی زدند که پلیس تونس اعتراضات را متفرق کرد. به نقل از الیوم السابع، پلیس تونس تجمع اعتراضی نسبت به افزایش قیمت کالاها را متفرق کرد. بر اساس این خبر در پی افزایش قیمت ها […]

با افزایش قیمت ها در سال ۲۰۱۸ در تونس شماری از مردم این کشور و فعالان اجتماعی دست به تجمعات اعتراضی زدند که پلیس تونس اعتراضات را متفرق کرد.

به نقل از الیوم السابع، پلیس تونس تجمع اعتراضی نسبت به افزایش قیمت کالاها را متفرق کرد. بر اساس این خبر در پی افزایش قیمت ها بر اساس قانون مالی سال ۲۰۱۸ شماری از فعالان و گروهی از مردم تونس دست به اعتراضات خیابانی زدند.

معترضان و گروهی از جوانان کمپین «فاش نستناو» (منتظر چه هستیم) در خیابان «بورقیبه» در نزدیکی ساختمان وزارت کشور در پایتخت تونس گرد هم آمدند و نسبت به افزایش قیمت ها اعتراض کرده و خواستار آزادی فعالانی شدند که در جریان این اعتراضات بازداشت شده اند.

در این میان مردم شعارهایی با مضمون اینکه ترسی وجود نخواهد داشت و خیابان و میدان، میدان مردم است سر داده بودند و تصاویر مربوط به اقدام پلیس برای متفرق کردن جمعیت در فضای مجازی منتشر شد. با این حال خبرگزاری فرانسه گزارش داده بود که دهها تن از جوانان تونسی در فضایی آرام اما تحت نظارت شدید پلیس دست به اعتراض زده بودند.

در یکی از ویدیوهایی که در این خصوص منتشر شده است یکی از معترضان اعلام می کند که امروز بعد از ۷ سال از انقلاب مردم این کشور، به دلیل شعار دادن بازداشت می شویم. تاکنون تعداد زیادی از اعضای کمپین «فاش نستناو» به دلیل انتشار پوستر های اعتراضی یا دیوارنگاری های اعتراضی بازداشت شده اند.