تجمع اعتراض آمیز کارمندان آمریکایی نسبت به تعطیلی دولت
تجمع اعتراض آمیز کارمندان آمریکایی نسبت به تعطیلی دولت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، روز پنجشنبه در بیستمین روز تعطیلی بخشی از فعالیت های دولت آمریکا، صدها کارمند در اعتراض به این وضعیت و عدم پرداخت حقوق و دستمزدشان در اطراف کاخ سفید تجمع کردند. ادامه اختلاف بین دولت آمریکا و دموکرات های کنگره بر سر احداث […]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، روز پنجشنبه در بیستمین روز تعطیلی بخشی از فعالیت های دولت آمریکا، صدها کارمند در اعتراض به این وضعیت و عدم پرداخت حقوق و دستمزدشان در اطراف کاخ سفید تجمع کردند.

ادامه اختلاف بین دولت آمریکا و دموکرات های کنگره بر سر احداث دیوار مرزی مکزیک موجب شده است تا فعالیت های دولت ایالات متحده از ۲۲ دسامبر تاکنون تعطیل شود.

در این مدت حدود ۸۰۰ هزار کارمند دولت نتوانسته اند بر سر کارهای خود حاضر شوند و حقوق و دستمزد خود را دریافت نکرده اند.

دونالد ترامپ خواستار اختصاص بودجه ۵٫۷ میلیارد دلاری برای احداث دیوار مرزی مکزیک شده ولی این درخواست با مخالفت دموکرات ها روبرو شده است. مذاکرات دو طرف برای پایان دادن به این بحران تاکنون به جایی نرسیده و ترامپ تهدید کرده است که تعطیلی دولت ممکن است سال ها طول بکشد.

کارمندان از نهادهای مختلف فدرال آمریکا در این تجمع اعتراض آمیز شرکت کردند.

بحران تعطیلی ۲۵ درصد فعالیت های دولت آمریکا زمانی پیچیده تر شده است که دموکرات ها کنترل مجلس نمایندگان را در دست گرفته اند.