تجهیزات دفاعی پیشرفته‌تر می‌شوند
تجهیزات دفاعی پیشرفته‌تر می‌شوند

مشاور عالی وزیر دفاع گفت: اینکه دشمنان کمتر از گزینه نظامی روی میز صحبت می‌کنند به دلیل تغییر مواضع نیست، بلکه توان مقابله با قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران را در خود نمی‌بینند.  سردار محمد عزیزی دلشاد مشاور عالی وزیر در امور صنعتی و تحقیقاتی در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفتگو با تاکید بر […]

مشاور عالی وزیر دفاع گفت: اینکه دشمنان کمتر از گزینه نظامی روی میز صحبت می‌کنند به دلیل تغییر مواضع نیست، بلکه توان مقابله با قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران را در خود نمی‌بینند.

 سردار محمد عزیزی دلشاد مشاور عالی وزیر در امور صنعتی و تحقیقاتی در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفتگو با تاکید بر اینکه افزایش ظرفیت های دفاعی ایران باعث شده گزینه نظامی از روی میز کشورهای متخاصم برداشته شود، اظهار داشت: ایران در طول تاریخ هیچ گاه به کشوری هجمه نبرده و در حال حاضر نیز جمهوری اسلامی ایران مواضعی منطقی، اصولی و صحیحی در منطقه دارد و تحلیلگران منصف ویژگی قابل اعتماد بودن جمهوری اسلامی ایران را تائید می کنند.

وی افزود: دشمنان با وجود آنکه به زبان نمی آورند اما اعتقاد دارند جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر منطق واکنش نشان می دهد و تصمیم می گیرد و در ۴۰ سالگی انقلاب، شاهد هستیم روز به روز به توان دفاعی کشورمان افزوده می شود.

مشاور عالی وزیر دفاع در امور صنعتی و تحقیقاتی تصریح کرد: اینکه دشمنان کمتر از گزینه نظامی روی میز صحبت می کنند به دلیل تغییر مواضع شان نیست، بلکه توان مقابله با قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران را در خود نمی بینند. رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند «دوره بزن در رو تمام شده است و می دانند اگر یکی بزنند ده تا می خورند.»

سردار عزیزی دلشاد با بیان اینکه در حوزه‌هایی در صنعت دفاعی دستاوردهای مهمی داریم که در زمان گذشته هیچ حرفی برای گفتن نداشتیم، تصریح کرد: امکانات و تجهیزاتی که برای دفاع زیرسطحی در اختیار داریم، در گذشته حتی با کمک خارجی‌ها نیز در اختیار نداشتیم. همچنین امکاناتی که پهپادها در اختیارمان قرار داده‌اند و تجهیزات پیشرفته پدافند هوایی از دیگر دستاوردهای مهم صنایع دفاعی است.

وی گفت: در ۴۰ سال قبل، تجهیزات هوایی ایران حداکثر تا برد ۴۵ کیلومتر را پشتیبانی می کرد و تنها بهره برداری آن در اختیارمان بود اما امروز با توان بومی، تجهیزات پدافندی با برد بسیار بالا ساخته می شود.

مشاور عالی وزیر دفاع در پایان تاکید کرد: در حوزه موشکی نیز قابلیت ها و توان بسیار بالایی داریم و در حوزه های مختلف سطح توان ایران با گذشته اصلا قابل مقایسه نیستند و همگی مبتنی بر توانایی های بومی شکل گرفته است.