تجهیزات فرسوده برقی تا افق ۱۴۰۳ نوسازی می‌شود
تجهیزات فرسوده برقی تا افق ۱۴۰۳ نوسازی می‌شود

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا افق ۱۴۰۳ تمام تجهیزات قدیمی تهران بهسازی و نوسازی می‌شوند. غلامرضا خوش‌خلق  با بیان این‌که برای انجام این هدف باید هر سال ۱۵ تا ۲۰ درصد تجهیزات را نوسازی و به‌سازی کنیم، اظهار کرد: برای امسال ۹۰ پروژه را تا تابستان سال آینده […]

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا افق ۱۴۰۳ تمام تجهیزات قدیمی تهران بهسازی و نوسازی می‌شوند.

غلامرضا خوش‌خلق  با بیان این‌که برای انجام این هدف باید هر سال ۱۵ تا ۲۰ درصد تجهیزات را نوسازی و به‌سازی کنیم، اظهار کرد: برای امسال ۹۰ پروژه را تا تابستان سال آینده در همین حوزه در نظر گرفته‌ایم.

وی درباره هزینه‌های احتمالی برای انجام این ۹۰ پروژه گفت: طبق پیش‌بینی‌ها، انجام این طرح‌ها به ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد تا بتوانیم عملیات به‌سازی و نوسازی را تا حد قابل توجهی پیش ببریم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با اشاره به قدیمی‌ بودن شبکه تهران تاکید کرد: لازم است که در حوزه توسعه و بهینه‌سازی شبکه برق تهران گام‌های بزرگی برداشته شود از این رو این مساله جزو وظایف اصلی ما قرار گرفته است.

به گفته خوش‌خلق در حال حاضر ۴۰ درصد شبکه برق تهران فرسوده است که با انجام این ۹۰ پروژه می‌توان بخشی از این فرسودگی را جبران کرد البته باید گفت که باید به‌صورت مرحله به مرحله انجام شود.

وی افزود: سال گذشته ظرفیت‌سازی این‌گونه انجام شد که هیچ خاموشی ناشی از کمبود ظرفیت نداشتیم که امیدواریم امسال نیز این مساله دوباره تکرار شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با بیان این‌که علاوه بر این موضوع مباحث مدیریت مصرف را نیز در نظر گرفته‌ایم، اظهار کرد: تقاضای ما از مشترکان این است که در سال پیش رو نیز مانند سال جاری، در زمان پیک به مباحث مدیریت مصرف به‌طور ویژه توجه کنند که بتوانیم تابستان را به‌راحتی پشت سر بگذاریم.

چندی پیش نیز اعلام شد که برای توسعه و بهینه‌سازی ۳۰ درصد از شبکه‌های فرسوده برق تهران در افق ۱۴۰۴ نیاز به ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه است.