تحریم بانک مرکزی برای جلوگیری از تامین غذا و داروی مردم است
تحریم بانک مرکزی برای جلوگیری از تامین غذا و داروی مردم است
وزیر امورخارجه کشورمان تاکید کرد که تحریم بانک مرکزی ایران نشان دهنده ناامیدی آمریکا و ترس "تیم ب" از بازگشت واشنگتن به مذاکرات است.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: قرار دادن نام بانک مرکزی در فهرست تحریم‌ها نشان دهنده این است:

– ناامیدی و شکست از “فشار حداکثری” (آمریکا علیه ایران)

– جلوگیری از تامین مالی غذا و دارو توسط بانک مرکزی ایران برای مردم کشور

– ترس “تیم ب” از بازگشت آمریکا به مذاکرات

– تلاش‌های “تیم ب” برای کشاندن رئیس جمهور ترامپ به جنگ

ظریف در توییت دیگری با اشاره به سخنان اخیر وزیر خارجه سابق آمریکا نوشت: “اکنون، حتی وزیر امور خارجه سابق رئیس‌جمهور ترامپ هم آنچه را که ما از مدت‌ها پیش مورد اشاره قرار دادیم، تائید می‌کند: تیم بی، دونالد ترامپ را هدفی آسانی تلقی می‌کند که می‌توان به او دروغ گفت و به سوی جنگ سوق داد. آنها ارتش ایالات متحده را مزدوران خود می‌بینند. علی‌رغم اخراج یکی از اعضای “تیم ب”، سایرین همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.”

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان روز جمعه نیز پس از ورود به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در جمع خبرنگاران گفت: آمریکایی‌ها نمی‌توانند همزمان تروریسم اقتصادی یا به قول دونالد ترامپ، جنگ اقتصادی علیه ایران را ادامه بدهند و فشار حداکثری را دنبال کنند و در عین حال بخواهند پشت میز مذاکره قرار بگیرند.

  • منبع خبر : ایسنا