تحریم های تازه آمریکا تکراری است
تحریم های تازه آمریکا تکراری است
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه سه تحریم تازه آمریکا تکراری و غیراثربخش است، گفت:اقتصاد ایران مسیر تجارت در شرایط تحریمی و رشد صادرات نفتی و غیر نفتی را طی می کند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: اخبار تحریم های جدید علیه ایران در پی فشار حداکثری در دو روز گذشته شامل:

برایان هوک: صادرات نفت ایران به ۱۲۰ هزار بشکه در روز رسید؛ آمریکا تحریم های جدیدی در مورد واردات و صادرات برخی لوازم و مصالح ساخت و ساز وضع کرد؛ آمریکا با همکاری ۶ کشور منطقه ۲۵ شخص حقیقی و حقوقی را مورد تحریم قرار داد.

هر سه گزاره قبلا نیز تحت عناوین مختلف اعلام شده بود. اگر گزاره اول درست بود شاید می شد به اثر بخشی دو گزاره دیگر نیز اعتنا کرد. اقتصاد ایران مسیر تجارت در شرایط تحریمی و رشد صادرات نفتی و غیر نفتی را طی می کند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: تحریم‌های جدید در راستای حفظ نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران تدوین شده است. این تحریم‌ها همچنین توان ایران برای کاستن از زمان گریز لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای را محدود می‌کند و مانع از بازطراحی سایت‌های هسته‌ای ایران به منظور فعالیت‌های حساس می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: بخش ساخت و ساز در ایران که به طور مستقیم و غیرمستقیم تحت کنترل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و در راستای منافع این نهاد است، به لیست تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا افزوده شد.

آمریکا همچنین از تحریم چهار ماده راهبردی به عنوان موادی که در برنامه هسته ای، نظامی و موشکی ایران استفاده می شود خبر داد. با این وجود، نام این چهار ماده راهبردی جدید که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته اعلام نشده است.

  • منبع خبر : مهر