مهمترین ویژگی عملیات ثامن الائمه (ع) تحقق فرمان تاریخی امام بود
مهمترین ویژگی عملیات ثامن الائمه (ع) تحقق فرمان تاریخی امام بود

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: عملیات ثامن‌الائمه (ع) زمینه‌ساز وحدت نیروهای مسلح و موجب ارتقای اعتماد به نفس برای طرح ریزی عملیات‌های بزرگ شد. امیر احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش در مراسم گرامیداشت عملیات ثامن الائمه (ع) و شکست حصر آبادان که صبح امروز در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، گفت: مهمترین […]

پوردستان

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: عملیات ثامن‌الائمه (ع) زمینه‌ساز وحدت نیروهای مسلح و موجب ارتقای اعتماد به نفس برای طرح ریزی عملیات‌های بزرگ شد.

امیر احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش در مراسم گرامیداشت عملیات ثامن الائمه (ع) و شکست حصر آبادان که صبح امروز در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، گفت: مهمترین ویژگی عملیات ثامن الائمه (ع) تحقق فرمان تاریخی امام بود، چرا که ملت و نیروهای مسلح پیش از هر چیز به دنبال اجرای تکلیف خود بودند.

وی افزود: دومین ویژگی این عملیات اجرای مشترک عملیات توسط ارتش و سپاه بود و بعد از این عملیات بود که شعار ارتشی و سپاهی یک لشکر الهی بر سر زبان‌ها افتاد و در واقع این عملیات زمینه‌ساز وحدت شد.

امیر پوردستان خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی‌های عملیات ثامن الائمه (ع) گستردگی آن بود، زیرا عملیات‌های قبلی کوچکتر و محدود بودند، لذا این عملیات موجب ارتقای اعتماد به نفس برای طرح ریزی عملیات‌های بزرگ شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه با پایان جنگ تحمیلی، فرهنگ و ادبیات انقلاب اسلامی از مرزهای کشور فراتر رفت، گفت: بیداری اسلامی در حال شکل گیری بود، اما استکبار جهانی برای جلوگیری از این فرآیند خود به منطقه آمد و دو کشور عراق و افغانستان را اشغال کرد. استکبار جهانی در ادامه مسدودسازی موج بیداری اسلامی ۱۳ سال با مدرن‌ترین تجهیزات هوایی و زمینی پشت مرزهای ایران اسلامی متوقف شد.

امیر پوردستان افزود: قدرت و توان نیروهای مسلح و رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری سبب شد تا آمریکایی‌ها راهبرد خود را در منطقه تغییر دهند و با جنگ ترکیبی وارد عرصه منازعه با ایران اسلامی شوند. دشمن در جنگ ترکیبی از تمامی توان خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فضای مجازی و رسانه‌ای و جنگ نیابتی استفاده می‌کند.

جانشین فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از سخنان خود به بیان اهمیت مساله دفاع در سال نخست جنگ پرداخت و افزود: ارتش در آن دوران که دچار تغییرات عمده‌ای شده بود، توانست با تمام توان در برابر ۱۲ لشکر و ۴۵ تیپ مستقل مجهز بایستد و در عملیات ثامن الائمه (ع) با تمام توان هوایی، زمینی، بالگردی و توپخانه‌ای در کنار برادران پاسدار حماسه شکست حصر آبادان را رقم زد.