تحقیقات ایتالیا از گوگل به علت انحصارطلبی تجاری
تحقیقات ایتالیا از گوگل به علت انحصارطلبی تجاری
دولت ایتالیا قصد دارد تحقیقاتی را در مورد عملکرد گوگل در این کشور به عمل آورد تا مشخص شود آیا این شرکت از موقعیت برتر خود برای اعمال نفوذ در بازار محصولات هوشمند سوءاستفاده کرده است یا خیر.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از آسین ایج، بر اساس بیانیه‌ای که عصر روز گذشته در این زمینه صادر شده، گوگل از گنجاندن اپلیکیشنی موسوم به Enel X Recharge در اپAndroid Auto خودداری کرده است.

این اپلیکیشن توسط شرکت ایتالیایی Enel تولید شده که در حوزه انرژی و به خصوص برق و گاز فعال است. اپلیکیشن یادشده برای مدیریت شارژ خودروهای برقی از طریق گوشی‌های هوشمند به کار می‌رود. همچنین از آن می‌توان برای یافتن نزدیک ترین ایستگاه شارژ خودروهای برقی و ذخیره کردن نوبت استفاده کرد.

گوگل با استفاده از موقعیت برتر سیستم عامل اندروید، در بازار اپلیکیشن‌های متنوع تجاری و حرفه‌ای نیز دست برتر را دارد و با حذف یا افزودن اپلیکیشن‌های خاص بر تعداد کاربران آنها افزوده یا از میزان آنها می کاهد که این امر به معنای انحصارطلبی تجاری است.

مقامات گوگل در واکنش به این رویداد مدعی شده اند که شکایت یادشده را به دقت مورد بررسی قرار خواهند داد و با مقامات ایتالیایی برای برطرف شدن نگرانی‌های آنها همکاری خواهند کرد. نتیجه این تحقیقات ۳۰ ماه می سال آینده میلادی اعلام می‌شود.

  • منبع خبر : مهر