تحلیلگر صهیونیست: باید از جنگ شکست خورده عربستان در یمن عبرت بگیریم
تحلیلگر صهیونیست: باید از جنگ شکست خورده عربستان در یمن عبرت بگیریم
یک تحلیلگر صهیونیست از سران رژیم اشغالگر قدس خواسته است از جنگ افروزی شکست خورده رژیم سعودی و متحدانش در یمن درس عبرت بگیرند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یارون فریدمن نویسنده و تحلیلگر صهیونیست از رژیم اشغالگر خواسته است از تجربه جنگ شکست خورده‌ای که عربستان سعودی علیه یمن به راه انداخته و چهار سال از آن می‌گذرد، در صورتی که تصمیم بگیرد وارد جنگ جدیدی علیه حزب الله لبنان شود، درس  عبرت بگیرد.

وی در مقاله‌ای که روزنامه یدیعوت آحارانوت منتشر کرده است، آورده است با وجودی که حکومت سعودی، صالح الصماد(رئیس شورای عالی سیاسی یمن که در حمله متجاوزان سعودی در سال گذشته به شهادت رسید) مرد شماره دو جنبش انصارالله را ترور کرد، ولی این اقدام این حقیقت را که در جنگ  علیه انصارالله یمن شکست خورده، تغییر نداده است، جنبشی که بر یک سوم یمن مسلط است.

فریدمن افزود بحران یمن، درس‌های زیادی به اسرائیل در صورتی که جنگی میان اسرائیل و حزب الله طی ماه‌های آینده رخ دهد، می‌دهد، با وجودی که یمن از نظر جغرافیایی خیلی از اسرائیل(مناطق اشغالی ۱۹۴۸) دور نیست، اما نمی توان مانع پیامدهای آن شد با توجه به ائتلاف آمریکا با اسرائیل و عربستان که با بازوهای ایران در خاورمیانه مقابله می کنند.

این تحلیلگر صهیونیست اذعان کرد جنبش انصارالله توانمندی‌های نظامی خود را به گونه‌ای توسعه داده است که توانسته‌‌اند به سمت عربستان موشک شلیک کنند.

این پژوهشگر مرکز تخنیون دانشگاه حیفا می‌گوید عربستان و اسرائیل درباره به راه انداختن جنگ علیه ایران در منطقه اتفاق نظر دارند، به طوری که عربستان با جنبش انصارالله در یمن می جنگد و اسرائیل هم با حزب الله لبنان مقابله می کند، انصارالله و حزب الله از حمایت و پشتیبانی ایران برخوردارند و هر دو گروه از حمایت گسترده شیعیان جهان بهره می‌برند، به همین سبب جنگ  علیه آنها مستلزم زمان است.

در ادامه این مقاله آمده است اسرائیل از ۳۶ سال پیش وارد درگیری‌های شدید و سختی با حزب الله شده است، در حالی که عربستان سعودی از سه سال پیش(جنگ یمن از چهار سال پیش شروع شده) وارد درگیری و جنگ با انصارالله شده است. تحلیلگر صهیونیست سئوال می کند که آیا عربستان در این جنگ موفق شده است؟ با توجه به اینکه اسرائیل در جنگ با حزب  الله شکست خورده است.

فریدمن می‌گوید حزب الله همچنان به جنگ در سوریه(با تروریست‌‌ها) ادامه می‌دهد گویی در حال تمرینات مستمر برای رویارویی احتمالی با اسرائیل است،  همچنانکه این جنبش به حمایت های لجستیکی از جنبش انصارالله در یمن می پردازد. شاید جبهه رویارویی احتمالی با اسرائیل در بلندی های جولان گشوده شود که ایران نیروی نظامی به آن اعزام کرده است.

وی افزود سه جبهه وجود دارد که ممکن است حزب الله علیه اسرائیل باز کند، اولین جنگ علیه جبهه داخلی(رژیم صهیونیستی)،‌دومین جبهه، جبهه تبلیغات و اطلاع رسانی و سومین جبهه، جبهه دریایی در غرب است، این جنبش از جنگ یمن در چگونگی ارسال موشک های دوربرد استفاده کرده است، این جنبش می داند که جبهه  داخلی اسرائیل بسیار حساس‌تر از این موشک‌هاست، چرا که بسیاری از منازل اسرائیلی‌ها مستحکم و ایمن نیست و پیش از دهه نود احداث شده بدون اینکه شاهد تغییرات و بازسازی مناسبی باشند.

این در حالی است که روزنامه عبری معاریو نوشته است فرانسه پیام‌های  تهدیدی را به لبنان منتقل کرده با این مضمون که اسرائیل به شما حمله خواهد کرد و سید حسن نصرالله رهبر حزب الله برای جنگ آماده می‌شود.

شبکه ماهواره ای کان هم گزارش داد منابعی در حزب الله این خبر را که سید حسن نصرالله گفته است احتمال جنگ با اسرائیل در تابستان آینده بسیار بالاست، تکذیب کرده‌اند.

آغاز مذاکرات تشکیل ائتلاف دولتی میان لیکود و حزب لیبرمن؛ اختلافات میان صهیونیست‌ها ادامه  دارد

کانال دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی از آغاز مذاکرات تشکیل ائتلاف دولتی میان حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی و حزب اسرائیل خانه ما به ریاست آویگدور لیبرمن وزیر جنگ سابق خبر  داده است، این رسانه افزود این در حالی است که لیبرمن گفته است هرگز امتیازی نخواهد داد.

کانال دوم تلویزیون عبری رژیم صهیونیستی هم از اختلافات لیبرمن با احزاب به اصطلاح دینی رژیم درباره قانون سربازی خبر داده و آورده است این اختلافات ممکن  است کار نتانیاهو در مذاکرات تشکیل ائتلاف را با دشواری روبرو کند.

کانال هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در گزارشی به نقل از سفیر سابق فرانسه در آمریکا آوره است که طرح معامله قرن بسیار به خواسته های اسرائیلی‌ها نزدیک است و نتانیاهو باید آن را بپذیرد.

شبکه ماهواره ای کان هم گزارش داد حزب لیکود، وزارت مسکن را به جای وزارت دادگستری به بتسلال استموتریتش رئیس حزب ائتلاف احزاب راستگرا پیشنهاد داده است تا وزارت دادگستری همچنان در اختیار لیکود باشد.

این شبکه در خبر دیگری اعلام کرد منابعی در حزب الله این خبر را که سید حسن نصرالله گفته است احتمال جنگ با اسرائیل در تابستان آینده بسیار بالاست، تکذیب کرده‌اند.

شبکه کان همچنین از خشم فلسطینی‌ها از اظهارات جیسون گرینبلات نماینده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه خبر داد که گفته بود راه حل دو دولت هیچ فایده‌ای ندارد.این در حالی  است که روزنامه هاآرتص نوشت ماکرون رئیس جمهور آمریکا با تبریک به بنیامین نتانیاهو به خاطر پیروزی در انتخابات اخیر اسرائیل، حمایت خود را از راه حل دو دولت به عنوان اساسی برای حل نزاع فلسطینی اسرائیلی اعلام کرده است

روزنامه عبری معاریو نوشته است تشکیلات خودگردان در مخالفت با دولت آمریکا گفته است طرح معامله قرن مبنی بر راه حل دو دولت نیست و شکست خواهد خورد.

  • منبع خبر : تسنیم