تحولات در لبنان را رصد می‌کنیم
تحولات در لبنان را رصد می‌کنیم
سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد که این سازمان تحولات در لبنان را در سایه تظاهرات‌های اعتراضی که این کشور از چند روز پیش شاهد است، از نزدیک رصد می‌کند.

سازمان ملل: تحولات در لبنان را از نزدیک رصد می‌کنیم

سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد که این سازمان تحولات در لبنان را در سایه تظاهرات‌های اعتراضی که این کشور از چند روز پیش شاهد است، از نزدیک رصد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، روز گذشته در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق الاوسط» به تحولات لبنان پرداخت و گفت: «ما نظارت دقیق بر وضعیت لبنان را از نزدیک ادامه می‌دهیم. سازمان ملل متحد به همکاری به دولت لبنان و شرکای بین‌المللی برای بررسی چالش‌‌های اساسی، از جمله اوضاع اقتصادی این کشور، ادامه می‌دهد.»

دوجاریک افزود: «تظاهرات‌هایی که دامنه آن طی روزهای گذشته گسترش یافت، همچنان تا حد زیادی مسالمت‌آمیز است.»

وی ضمن دعوت از تمامی طرف‌ها در لبنان «به اجتناب از هرگونه اقداماتی که می‌تواند به افزایش تنش و خشونت منجر شود»، خاطرنشان کرد که «یان کوبیچ» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در تماس با مسئولان دولتی در لبنان است.

این سخنگوی سازمان ملل یادآور شد که «رزماری دی‌کارلو» معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل اخیرا سفری به لبنان داشته و گفت‌وگوهایی با مسئولان این کشور در مورد مسائل مهم صورت داده است.

وی تأکید کرد که «دیکارلو می‌داند که مهم‌ترین مسائل در لبنان خلع سلاح شبه‌نظامیان، توقف نقض حاکمیت کشور و بدون شک، موضوع اقتصادی است؛ زیرا همین موضوع شعله تظاهرات‌ها را برافروخته است.

پایتخت و برخی شهرهای لبنان از پنجشنبه گذشته شاهد تظاهرات مردمی در اعتراض به اوضاع اقتصادی و اعمال مالیات‌های جدید است.

به رغم تصویب طرح «سعد الحریری» نخست‌وزیر برای اصلاح اقتصادی، معترضان در جریان اعتراضات خود تاکید کرده‌اند که در خیابان‌ها خواهند ماند و به زودی «ساعت صفر» را اعلام خواهند کرد.

طرح اصلاحات اقتصادی دولت ۲۴ بند دارد و موارد متعدد اقتصادی از جمله کاهش ۵۰ درصدی حقوق وزیران و نمایندگان و اعمال مالیات بر بانک‌ها را شامل می‌شود.