تخریب ۳۰۰۰خانه مددجویان سیل زده
تخریب ۳۰۰۰خانه مددجویان سیل زده
رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه ۳ هزار واحد مسکونی در اثر سیل تخریب شد، گفت: در سیل اخیر به دلیل تخلیه به موقع، آسیبی متوجه افراد حاضر در مراکز بهزیستی نشده است.

 وحید قبادی دانا، افزود: بر اساس اطلاعات سامانه ثبت خسارات ناشی از سیل سازمان بهزیستی ۳۹ هزار و ۲۴۹ مورد خسارت ناشی از سیل با قید کد ملی افراد، احصا شده است.

وی گفت: در ۹۸ شهرستان درگیر سیل در سراسر کشور برای ۲۸ هزار و ۷۱۱ خانوار مددجوی بهزیستی مبلغی بین ۵ تا ۱۵ میلیون ریال بر اساس بعد خانوار، واریز شده است.

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: بر اساس برآورد اولیه ما ۳ هزار واحد مسکونی مددجویان دچار تخریب کامل شده است و ۱۲ هزار واحد نیز نیازمند بازسازی و تعمیرات است که بر اساس تفاهم نامه‌هایی که با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان بسیج سازندگی داریم، منازل مددجویان به ویژه خانوارهای دارای دو معلول در اولویت ساخت و یا بازسازی هستند.

به گفته وی، با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری برای ترمیم روحیه و کاهش آثار روانی و اجتماعی سیل؛ راه اندازی ۵۵ مهد کودک ثابت و سیار برای سرگرم کردن و تخلیه هیجانات کودکان، تربیت و اعزام ۱۳۹ تیم اورژانس اجتماعی با ۲۶۸ نیروی متخصص و ۱۳۴ دستگاه خودروی ویژه به مناطق سیل زده و انجام غربالگری‌های روانی اولیه انجام شد.

قبادی افزود: همچنین ۲۲۱ تیم محب (حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایا) متشکل از مددکاران اجتماعی، روانشناسان و گروه‌های مشاوره نیز در محل حضور دارند که تا به حال به ۵۶ هزار نفر ارائه خدمت کرده اند.

  • منبع خبر : مهر