وضعیت تخصیص بودجه‌های عمرانی در کشور اصلا مناسب نیست
وضعیت تخصیص بودجه‌های عمرانی در کشور اصلا مناسب نیست

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت تخصیص بودجه‌های عمرانی در کشور اصلا مناسب نیست و با این وضعیت در نیمه دوم سال هم که فصل سرما آغاز می‌شود عملا هیچ کار عمرانی را نمی‌توان در استان‌های سردسیر انجام داد.  محمدرضا پورابراهیمی امروز در آئین تودیع و معارفه فرماندار جدید کرمان اظهار داشت: از […]

صبح

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت تخصیص بودجه‌های عمرانی در کشور اصلا مناسب نیست و با این وضعیت در نیمه دوم سال هم که فصل سرما آغاز می‌شود عملا هیچ کار عمرانی را نمی‌توان در استان‌های سردسیر انجام داد.

 محمدرضا پورابراهیمی امروز در آئین تودیع و معارفه فرماندار جدید کرمان اظهار داشت: از هزار و ۳۰۰ میلیارد توان بودجه عمرانی استان حدود ۲۰۳ میلیارد تومان از محل اوراق بوده که هنوز هم نهایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه در روزهای پایانی ماه ششم سال هستیم گفت: امروز که آخرین وضعیت بودجههای استان کرمان را گرفتم این وضعیت بسیار نگران کننده است و حتما فردا نامه‌ای گلایه‌آمیز به نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و کرباسیان وزیر اقتصاد ارسال خواهم کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت تخصیص بودجه‌های عمرانی در کشور اصلا مناسب نیست افزود: اگر این وضعیت کرمان در همه کشور نیز وجود داشته باشد عملا با آغاز فصل سرما اگر بودجه‌ای هم تخصیص پبدا کند در مناطق سردسیر هیچ کار عمرانی را نمیتوان انجام داد.

وی با اشاره به اینکه بارها برحذف یارانه جمعیت پردرآمد کشور توسط دولت تاکید شده است خاطرنشان کرد: معادل ۶۰ درصد بودجه عمرانی کشور دهک پردرآمد یارانه‌ می‌گیرد و با این وضعیت اقتصادی اصلا به صلاح کشور نیست.

پورابراهیمی با بیان اینکه مجلس در این موضوع آماده هرگونه همکاری با دولت است گفت: دولت باید هرچه سریع‌تر نسبت به تخصیص بودجه به استان‌ها اقدام کرده و حذف یارانه دهک پر‌درآمد کشور را نیز در دستور کار قرار دهد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با گلایه از عدم هماهنگی استانداری کرمان در تغییر فرماندار شهرستان کرمان اظهار‌داشت: این تغییر بدون هماهنگی و اطلاع‌رسانی از گذشته بود که باید استانداری لحاظ می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه توحیدی فرماندار کرمان تعامل بسیار خوبی با نمایندگان مردم در مجلس داشته است گفت: بابایی فرماندار جدید نیز در زمان تصدی شهرداری کرمان تعامل بسیار خوبی داشته و انتظار می‌رود این روند در فرمانداری نیز ادامه داشته باشد.

پورابراهیمی با بیان اینکه در حوزه مسائل شهری تعامل عامل موفقیت است افزود: شورای جدید شهر کرمان نیز باید با مسئولان اجرایی کشور و استان تعامل برقرار کند و در صورت عدم تعامل مردم متضرر خواهند شد.