تدبیر فدراسیون بسکتبال برای کارشکنی احتمالی عربستان
تدبیر فدراسیون بسکتبال برای کارشکنی احتمالی عربستان
تیم ملی بسکتبال ایران در چارچوب انتخابی کاپ آسیا دو دیدار با عربستان پیش رو دارد؛ حریفی که احتمال کارشکنی توسط آن وجود دارد و این مسئله می‌تواند منجر به انجام بازی در زمین بی طرف شود.

مسئولان عربستانی چند سال پیش  با مطرح کردن ادعای بی اساس مبنی بر نا امن بودن ایران با کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه نگاری کردند و با همین بهانه توانستند رای AFC را به سود خود تمام کنند تا دیدارهای نمایندگان ایران با عربستان در زمین بی طرف برگزار شود.” تدبیر فدراسیون بسکتبال برای کارشکنی احتمالی عربستان”

این جریان همچنان در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا ادامه دارد و دیدارهای نمایندگان فوتبال ایران با عربستانی ها در کشوری ثالث برگزار می شود؛ اتفاقی که رقم خوردن آن در بسکتبال و برای تیم ملی ایران دور از ذهن نیست طوریکه مسئولان فدراسیون هم در مورد آن چاره اندیشی هایی داشته اند.

دو دیدار پیش روی بسکتبال ایران با عربستان
در چارچوب مسابقات انتخابی کاپ آسیا تیم ملی بسکتبال ایران در گروه E با تیم های عربستان، قطر و سوریه همگروه است. ملی پوشان بسکتبال کشورمان که اسفندماه سال گذشته و در پنجره نخست انتخابی طی دو دیدار خانگی موفق به شکست سوریه (۹۴ بر ۴۸) و قطر (۹۵ بر ۵۲) شدند، در پنجره دوم و سوم این رقابت ها باید با عربستان دیدار داشته باشد.

دیدارهای پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا از ۶ آذرماه آغاز می شود. طبق برنامه از پیش اعلام شده کنفدراسیون بسکتبال آسیا (فیبا آسیا) تیم ملی ایران ۷ آذرماه میزبان عربستان خواهد بود و ۱۰ آذرماه هم در سوریه به میدان می رود. دیدارهای پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا هم از ۳۰ بهمن ماه آغاز می شود و ملی پوشان ایران در روز نخست این پنجره در قطر با تیم ملی این کشور دیدار خواهند داشت. آنها ۳ اسفندماه باید در عربستان به میدان بروند.

کارشکنی احتمالی عربستان و تدبیر فدراسیون بسکتبال
اینکه فیبا آسیا به خاطر کرونا و تاثیری که بر لغو و کُند کردن فعالیت های ورزشی گذاشته، تغییری در برنامه زمان بندی دیدارهای پنجره دوم و سوم انتخابی کاپ آسیا ایجاد می کند یا نه، هنوز مشخص نیست اما در هر صورت تیم ملی بسکتبال ایران در این دو پنچره باید دو بار رو در روی عربستانی ها قرار بگیرد در حالیکه کارشکنی آنها – با توجه به اتفاقات رخ داده در فوتبال – دور از ذهن نیست.” تدبیر فدراسیون بسکتبال برای کارشکنی احتمالی عربستان”

«در این صورت فدراسیون بسکتبال ایران چگونه عمل خواهد کرد و برای دیدار خانگی و خارج از خانه برابر عربستان چه تدبیری خواهد داشت؟»؛ این پرسشی است که رامین طباطبایی در واکنش به آن از مکاتبه با فیبا آسیا و اعلام آمادگی برای میزبانی خبر داد و اینکه در صورت تغییر در میزبانی ایران، ما در تعیین کشور ثالث تصمیم گیرنده باید باشیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: قاعدتا اگر از سوی عربستان مسئله ای در این زمینه و مبنی بر امتناع از سفر به ایران برای برگزاری بازی مطرح شود، موضوع از طریق فیبا آسیا اطلاع رسانی می شود. البته سه ماه تا زمان مقرر برای انجام دیدارهای پنجره دوم باقی مانده ضمن اینکه فیبا آسیا هم تقویم خود برای این رقابت ها را بر اساس کرونا هنوز به روزرسانی و مصوب نکرده است.

وی ادامه داد: با این حال با فیبا آسیا مکاتبه داشته و آمادگی خود را برای میزبانی پیش رو اعلام کرده ایم. پیش بینی هایی در مورد سنگ اندازی عربستان داریم و منتظر هستیم ببینیم چه تصمیمی می گیرند. در عین حال البته مطیع مسئولان ورزش هستیم که بر اساس مصلحت نظام تصمیم می گیرند و ما هم قطعا از آن تبعیت می کنیم.” تدبیر فدراسیون بسکتبال برای کارشکنی احتمالی عربستان”

طباطبایی در پاسخ به این پرسش که «در صورتیکه عربستانی ها از سفر به ایران امتناع کنند، انتخاب کشور ثالث با فیبا آسیا خواهد بود یا ایران؟»، تاکید کرد: قاعدتا در این زمینه باید با نظر ایران تصمیم گیری شود چون ما میزبان هستیم و آمادگی خود را هم برای میزبانی اعلام کرده ایم. اگر به هر دلیلی حریف‌مان حاضر به سفر نباشد، بازی باید در یک زمین بی طرف برگزار شد. در این صورت اولویت فدراسیون بسکتبال انتخاب کشور ثالث از میان کشورهای حوزه خلیج فارس است.

رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین تاکید کرد که در صورت امتناع عربستان از سفر به ایران برای انجام بازی در پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا، تیم ملی ایران هم برای برگزاری دیدار برگشت در پنجره سوم به عربستان سفر نخواهد کرد.

  • منبع خبر : مهر