ترافیک سنگین در محورهای خروجی گیلان؛ ‌بارش برف در محور آستارا به اردبیل‌
ترافیک سنگین در محورهای خروجی گیلان؛ ‌بارش برف در محور آستارا به اردبیل‌
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان گفت: در پایان دور نخست سفرهای نوروزی محورهای خروجی گیلان به ویژه در محدوده رودبار و منجیل با ترافیک سنگینی همراه است.

سرهنگ حسین محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: با توجه به پایان دور نخست سفرهای نوروزی هم‌اکنون محورهای خروجی استان گیلان به ویژه در محدوده رودبار و منجیل به علت ورود خودروها و وسائط نقلیه با ترافیک بسیار سنگینی روبه‌رو است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان بارش برف در محور آستارا به اردبیل را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد:‌ طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی وضعیت جوی بارش باران و برف در روزهای آینده در گیلان ادامه دارد بنابراین رانندگان باید جهت تردد در محورهای استان احتیاط لازم را به خرج دهند.

محمدپور به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و زنجیرچرخ را برای تردد در محورهای کوهستانی گیلان لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: در حال حاضر با وجود شرایط جوی خاص در گیلان و ادامه بارش باران و برف هیچ گره ترافیکی خاصی در محورهای استان وجود ندارد و ترافیک روان است.

وی با بیان اینکه کلیه جاده‌های داخلی استان گیلان نیز مطابق روزهای گذشته همچنان با حجم سنگین ورود خودروها مواجه است ابراز داشت: از رانندگان و مسافران نوروزی تقاضا داریم از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی پرهیز کنند و برای تردد در محورهای به موارد ایمنی بیشتر توجه کنند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ تصادف منجر به فوتی در محورهای برون شهری استان اتفاق نیافتاده است بیان داشت:‌ نحوه اعمال محدودیت‌های ترافیکی جدید در جاده‌های گیلان نیز متعاقباً توسط پلیس راه استان گیلان اطلاع‌رسانی می‌شود.

محمدپور با بیان اینکه رانندگان نباید زمان از دست رفته خود در ترافیک را با سرعت‌های غیرمجاز جبران کنند افزود: ‌سرعت غیرمجاز عامل بسیاری از سوانح رانندگی است به طوری‌که به ازای هر کیلومتری که به سرعت رانندگان افزوده می‌‌شود احتمال وقوع تصادفات حدود ۴ تا ۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.