ترامپ بدعهدترین رییس جمهور تاریخ معاصر آمریکاست
ترامپ بدعهدترین رییس جمهور تاریخ معاصر آمریکاست

یک روزنامه امریکایی به بدعهدی های آمریکا اخیر ترامپ اشاره کرده و وی را یک فرد زورگو و غیر قابل اعتماد خوانده است.  روزنامه امریکایی واشنگتن پست در تحلیلی به قلم «جکسون دیهل» به بررسی بدعهدی های  ترامپ در خصوص لغو توافقنامه های هسته ای پرداخته است. در اوایل ماه گذشته دونالد ترامپ رییس جمهوری […]

یک روزنامه امریکایی به بدعهدی های آمریکا اخیر ترامپ اشاره کرده و وی را یک فرد زورگو و غیر قابل اعتماد خوانده است.

 روزنامه امریکایی واشنگتن پست در تحلیلی به قلم «جکسون دیهل» به بررسی بدعهدی های  ترامپ در خصوص لغو توافقنامه های هسته ای پرداخته است.

در اوایل ماه گذشته دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا از لحاظ دیپلماتیک در شرایطی بود که به نفع وجهه سیاسی وی بود. با لغو توافقنامه هسته ای با ایران و از آنجا که وضعیت دولت وی با کره شمالی هنوز معلوم نیست اینگونه برداشت می شود که در حال حاضر در بدترین شرایط دیپلماتیک به سر می برد.

گفتنی است ترامپ با لغو توافقنامه با ایران، با هم پیمانان اروپایی خود به مشکل برخورده و از طرفی باعث بالا رفتن احتمال وقوع جنگ در خاورمیانه شده است.

نویسنده این مطلب ترامپ را مستحق جایزه نوبل در زمینه ایجاد هرج و مرج سیاسی می داند.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی و «مایک پومپئو» وزیر امور خارجه امریکا به عنوان دو قطب اعظم بخش بین الملل کابینه ترامپ هم دستان اصلی وی در ایجاد این اشفتگی هستند. زیرا هردو مقابله شدید با مخالفان امریکا را به هر رویکردی ترجیح می دهند.

به همین خاطر ماه گذشته برای ترامپ ماهی سراسر ناامیدی و ناتوانی در حل مشکلات بین المللی بود.

زمانی که ترامپ به عنوان رییس جمهور امریکا انتخاب شد جدی ترین چالش های سیاسی کشورش را شناخته بود.

در دیداری که «باراک اوباما» رییس جمهور پیشین ایالات متحده با وی داشت، هشدار داد که توسعه فعالیت های هسته ای کره شمالی موضوعی است که نمی توان آن را نادیده گرفت.

ترامپ گمان می کرد با اعلام تصمیم پر سرو صدای اخیر خود  مبنی بر خروج  امریکا از توافقنامه هسته ای با ایران به اهداف خود می رسد و هم پیمانان اروپایی با وی هم سو شده و تحریم های چند جانبه ای به ایران اعمال کرده و خواستار خروج نیروهای نظامی ایران از سوریه و یمن می شوند و بدین ترتیب قدرت های جهانی  مخالف فعالیت های هسته ای ایران می شوند و از غنی سازی اورانیوم ایران جلوگیری به عمل خواهد امد.

اما وی به اهداف خود نرسیده و بالعکس رابطه امریکا با متحدان اروپایی اش تاثیر منفی گرفته است.

از طرفی امریکا با فعالیت های هسته ای کره شمالی هم مخالف است. در ابتدا کره شمالی به دستور امریکا شروع به تخریب سایت هسته ای خود کرد اما بعد از مدتی شاهد رنگ عوض کردن های ترامپ بوده و نسبت به وفای به عهد وی دچار شک و تردید شد. حالا هم که ترامپ در شرایطی به سر می برد که حاضر به برقراری دیدار با رهبر کره شمالی در سنگاپور است.

با اندکی تامل در شرایط کنونی ترامپ در می یابیم تنها نقطه قوت او دراعمال فشار، گزافه گویی و ظاهرسازی بوده و اینگونه به نظر می رسد که وی بدعهدترین رییس جمهور در تاریخ معاصر باشد.