ترامپ دستور بررسی پیمان ترانس پاسیفیک را صادر کرد
ترامپ دستور بررسی پیمان ترانس پاسیفیک را صادر کرد

رئیس جمهور آمریکا که پیشتر هرگونه مذاکره در مورد پیمان همکاری‌های تجاری منقطه ترانس پاسیفیک، موسوم به ‌تی‌پی‌پی را رد کرده بود، اعلام کرد که احتمال پیوستن به آن را بررسی می‌کند. به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا که پیشتر هرگونه مذاکره در مورد پیمان همکاری‌های تجاری منقطه ترانس پاسیفیک، موسوم به […]

رئیس جمهور آمریکا که پیشتر هرگونه مذاکره در مورد پیمان همکاری‌های تجاری منقطه ترانس پاسیفیک، موسوم به ‌تی‌پی‌پی را رد کرده بود، اعلام کرد که احتمال پیوستن به آن را بررسی می‌کند.

به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا که پیشتر هرگونه مذاکره در مورد پیمان همکاری‌های تجاری منقطه ترانس پاسیفیک، موسوم به ‌تی‌پی‌پی را رد کرده بود، روز پنجشنبه گفت احتمال پیوستن به آن را بررسی می‌کند.

شماری از قانونگذاران جمهوریخواه اعلام کردند که ترامپ دستور بررسی برای پیوستن به تی‌پی‌پی را به لری کودلاو، مشاور اقتصادی ارشد خود و همچنین رابرت لایتزیر، رییس دفتر نمایندگی تجاری آمریکا ابلاغ کرده است.

سناتور جان تیون، نماینده جمهوریخواه از ایالت داکوتای جنوبی در مجلس سنا، گفته به ترامپ این طور اطلاع داده شد که یکی از راه‌های رقابت با چین، همکاری تجاری با شرکای تجاری چین است. او گفته ترامپ از این ایده استقبال کرده و دستور بررسی آن را داده است.

سیاست حمایت‌گرایی یا حمایت از صنایع داخلی کشور از جمله شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور کنونی آمریکا بود و او در تلاش برای تحقق این شعار در آغاز سال ۹۷ فرمانی را برای وضع تعرفه‌های جدید بر کالاهای چینی امضا کرد.

ترامپ همچنین مدت‌هاست که خواستار بررسی دوباره وضعیت تعرفه فلزات آمریکا شده و می‌گوید تعرفه برای چین به دلیل سابقه «رفتارهای غیرمنصفانه تجاری» این کشور است.

او دلیل وضع تعرفه‌های اضافی بر کالاهای چینی را تجارت «غیرمنصفانه» چین و «دزدی مالکیت معنوی» در این کشور ذکر کرده است.

سناتور بن سس، نماینده جمهوریخواه از ایالت نبراسکا در مجلس سنا هم گفته است:‌ «ما باید در مذاکرات تی‌پی‌پی پیش‌رو باشیم.»

باراک اوباما، رییس جمهوری قبلی آمریکا این پیمان را راهی مناسب برای مقابله با نفوذ اقتصادی چین دانسته بود. اما دونالد ترامپ پس از راهیابی به کاخ سفید، یکی از اولین وعده‌هایش این بود که از هرگونه اقدام در مورد پیوستن به تی‌پی‌پی «دوری خواهد کرد.»