ترامپ: دولت اوباما در شرایطی برجام را امضا کرد که ایرانی‌ها “مرگ بر آمریکا” می‌گفتند
ترامپ: دولت اوباما در شرایطی برجام را امضا کرد که ایرانی‌ها “مرگ بر آمریکا” می‌گفتند

رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته با حمله دوباره به برجام گفت این توافق در شرایطی امضا شد که ایرانی‌ها در خیابان‌ها شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دادند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته در جریان سخنرانی خود در نشست سالیانه «انجمن سلاح آمریکا» بار دیگر به برجام حمله کرد و آن را توافقی وحشتناک […]

رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته با حمله دوباره به برجام گفت این توافق در شرایطی امضا شد که ایرانی‌ها در خیابان‌ها شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دادند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته در جریان سخنرانی خود در نشست سالیانه «انجمن سلاح آمریکا» بار دیگر به برجام حمله کرد و آن را توافقی وحشتناک توصیف کرد.

ترامپ در جریان این سخنرانی گفت: «درباره ایران، [با وجود] امضای این توافق وحشتناک، [اما] آن‌ها در خیابان‌ها راهپیمایی می‌کنند و مرگ بر آمریکا می‌گویند. من [می‌پرسم] که چه کسی این توافق را امضا کرد [در حالی که] آن‌ها راهپیمایی می‌کنند و مرگ بر آمریکا می‌گویند؟ آن‌ها مرگ بر آمریکا می‌گویند و این کار دولت پیشین است که جان کری به نمایندگی از آن این کار را کرد. که [البته] بهترین مذاکره‌کننده‌ای نیست که ما تاکنون دیده‌ایم. وی هرگز از میز مذاکره کناره نگرفت، جز در آن موردی که در جریان دوچرخه‌سواری افتاد و پایش شکست. این تنها مورد بود. من می‌گفتم که حال که پایت شکست در خانه بمان و بگو نمی‌خواهم مذاکره کنم [و در آن صورت] به توافق بهتری دست می‌یابی. من از آن ماجرا یاد گرفتم در سن ۷۳ سالگی هرگز نباید دوچرخه‌سواری کنی. [البته] من ۷۳ ساله نیستم و او [جان کری] ۷۳ ساله است … ما ماجرای بزرگی در پیش داریم، در خصوص کره شمالی به یاد بیاورید که آن‌ها می‌گفتند که [این کشور] چقدر قدرتمند است و می‌گفتند که جنگ هسته‌ای رخ خواهد داد. می‌دانید که چه چیزی باعث جنگ هسته‌ای می‌شود؟ ضعف باعث جنگ هسته‌ای می‌شود».

سخنان ترامپ علیه برجام در شرایطی شدت گرفته است که گمانه‌زنی‌ها درباره تصمیم احتمالی وی درباره خارج کردن کردن آمریکا از این توافق هر روز شدت بیشتری می‌گیرد. هرچند یکی از اعضای کنگره آمریکا که از افراد نزدیک به ترامپ به حساب می‌آید، روز گذشته اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا احتمالا برای مدت کوتاهی برجام را بار دیگر تمدید می‌کند.