ترامپ زمان تولید واکسن کرونا را اعلام کرد!
ترامپ زمان تولید واکسن کرونا را اعلام کرد!
رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا گفت که احتمال می‌دهد تا پایان سال ۲۰۲۰ به واکسن ویروس کرونا در این کشور دست پیدا خواهند کرد.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا گفت که احتمال می‌دهد تا پایان سال ۲۰۲۰ به واکسن ویروس کرونا در این کشور دست پیدا خواهند کرد.”ترامپ زمان تولید واکسن کرونا را اعلام کرد!”

اسپوتنیک گزارش داد، ایالات متحده آمریکا با بیش از یک میلیون مورد قعطی ابتلا به کرونا همچنان در رتبه اول جهان از لحاظ شمار مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارد.

دونالد ترامپ به فاکس‌نیوز گفت: «فکر می‌کنم تا پایان سال ۲۰۲۰ واکسن کرونا در آمریکا در اختیارمان خواهد بود. ما خیلی زودتر به واکسن دست پیدا خواهیم کرد.»

ترامپ همچنین با بیان اینکه “آموزش مجازی فوق‌العاده است اما دانش‌آموزان و دانشجویان باید به همان روش قبل بازگردند”، اظهار کرد که مایل است مدارس و دانشگاه‌های این کشور در ماه سپتامبر بازگشایی شوند.

در اواخر ماه آوریل، آنتونیو گوترش – دبیرکل سازمان ملل متحد – گفته بود واکسن کرونا در صورت تولید باید جهانی شود و برای همه افراد در سراسر جهان در دسترس باشد.”ترامپ زمان تولید واکسن کرونا را اعلام کرد!”

 دکتر امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: محققان فعال حوزه سلول بنیادی در شرکتهای دانش بنیان توانسته اند همپای تمام مراکز علم و فناوری که در حوزه کرونا فعالیت می‌کنند حرکت کنند و فعالیت‌های متعددی را انجام دهند.

وی با اشاره به اقدامات محققان در حوزه سلول‌های بنیادی عنوان کرد: این محققان در حوزه تولید محصولات مختلف مورد نیاز در بحران کرونا، تحقیق و تولید واکسن‌های دست ورزی، تحقیق و تولید داروهای ضدویروس، سلول درمانی و استفاده از سلول‌های مزانشیمی، استفاده از سلول‌های طبیعی کشنده، تولید دستگاه‌های مورد نیاز فعالیت می‌کنند.

حمیدیه با اشاره به اقدام محققان برای ساخت واکسن کرونا گفت: یکی از اقدامات قابل توجه این محققان ساخت واکسن ضد بیماری کرونا است؛ واکسنی که ساخت آن در دنیا شروع شده و بر خلاف واکسن‌های دیگر باید بر اساس دست ورزی های داخل سلولی باشد که این خود یک فناوری پیچیده ای است.

دبیر ستاد توسعه سلول‌های بنیادی افزود: خوشبختانه چندسالی می‌شود که معاونت علمی و فناوری شروع به حمایت از ایرانیان خارج از کشور کرده که اکنون وارد کشور شدند و روی موضوع دست ورزی های سلولی مهم سرطان کار می‌کردند این افراد در حال حاضر با شیوع کرونا تحقیقات خود را روی دست ورزی داخل سلولی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک ماه و نیم است که این تحقیقات در خصوص واکسن شروع شده است؛ این تحقیقات همپای شرکت آمریکایی بوده که اکنون در حال تحقیقات در این زمینه است.

به گفته حمیدیه این دست ورزی سلولی در نهایت به واکسنی برای پیشگیری از بروز بیماری کرونا منتهی می‌شود.

  • منبع خبر : ایران جیب