ترامپ زمین گلف خود را برای میزبانی از نشست بعدی گروه هفت پیشنهاد کرد
ترامپ زمین گلف خود را برای میزبانی از نشست بعدی گروه هفت پیشنهاد کرد
رئیس جمهور آمریکا گفت، زمین گلف شخصی وی در نزدیکی شهر میامی این کشور مکان احتمالی برای میزبانی از نشست بعدی گروه هفت خواهد بود. او تاکید کرد، هنوز در این زمینه تصمیم قطعی گرفته نشده اما ادعا کرد، هیچ کاندیدای بهتری برای میزبانی از این نشست بهتر از زمین گلف او در میامی مشهور به تفرجگاه "ترامپ نشنال دورال" وجود ندارد.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد  رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد، هنوز این کشور به عنوان رئیس دوره ای گروه اقتصادی هفت برای سال ۲۰۲۰ مکان قطعی برای برگزاری نشست بعدی این گروه را تعیین نکرده اما شهر میامی میزبان احتمالی این نشست خواهد بود.

آمریکا با توجه به ریاستش به صورت دوره‌ای در گروه هفت طی سال ۲۰۲۰، میزبان نشست بعدی اجلاس این گروه خواهد بود. اجلاس در حال برگزاری این گروه در شهر بیاریتز فرانسه امروز دوشنبه پایان می‌یابد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد، آمریکا می‌تواند از رخدادهای اجلاس فعلی گروه هفت درس بگیرد. او خاطر نشان کرد: من فکر می‌کنم آنها(فرانسوی‌ها) کار واقعا بزرگی (در میزبانی از این اجلاس) انجام دادند.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، ترامپ به خبرنگاران تصریح کرد، زمین گلف او در شهر میامی یک منطقه وسیع در فاصله چند دقیقه‌ای از فرودگاه شهر میامی است؛ منطقه‌ای که مساحتی بزرگ و املاکی دارد که به هر یک از هیات‌های اعزامی به نشست گروه هفت اجازه می‌دهد در طول زمان برگزاری اجلاس ساختمانی را تمام و کمال در اختیار داشته باشند.

ترامپ  در ادامه همچنین گفت آمریکا “دو تماس تلفنی خیلی خوب” از چین دریافت کرده و به زودی دور جدیدی از مذاکراتی جدی را با این کشور آغاز خواهد کرد.

ترامپ در ادامه بیان کرد: ما قرار است شروع به انجام مذاکراتی بسیار جدی کنیم. او در ادامه خاطر نشان کرد، چینی‌ها خواستار برقرار ساختن یک توافق هستند و او عقیده دارد که چنین توافقی نهایتا حاصل خواهد شد.

ترامپ خاطر نشان کرد که قصد دارد در ساعات آینده بیشتر درباره چین حرف بزند.

ترامپ چند روز پیش اقدام به اعمال دور جدیدی از افزایش تعرفه‌های واردات کالا از چین کرد و این اتفاق بعد از آن افتاد که چین نیز مالیاتهای جدیدی را بر واردات کالاها از آمریکا اعمال کرد.

ترامپ تاکید کرد: چینی‌ها اکنون واقعا به دنبال تجارت هستند.

ترامپ از گفتن این که مستقیما با شی جینپینگ رئیس جمهور چین صحبتی داشته خودداری کرد.

  • منبع خبر : ایسنا