ترامپ: فکر می کنم دیدار موفقیت آمیزی باشد
ترامپ: فکر می کنم دیدار موفقیت آمیزی باشد
دیدار رهبران کره شمالی و آمریکا در هانوی آغاز شد و ترامپ در آغاز این دیدار از احتمال موفقیت آمیز بودن آن خبر داد.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد دیدار «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی آغاز شد.

ترامپ در ابتدای این دیدار گفت که فکر می کند این دیدار موفقیت آمیز باشد و رابطه خوبی داشته باشیم.

وی افزود: دیدار اولمان بسیار موفق بود. برخی می خواهند کار سریع پیش رود ولی این مهم است که من راضی هستم و شما[کیم جونگ اون] هم راضی هستید.

«کیم جونگ اون» هم در ابتدای این دیدار گفت: اطمینان دارم که این نشست به نتیجه می رسد.این دیدار در هانوی پایتخت ویتنام در حال انجام است.

ترامپ در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: ما می خواهیم اقداماتی انجام دهیم که خوشحال باشیم. نشست نخستین ما موفقیت آمیز بود و من امیدوارم این نشست یک موفقیت بزرگتر از نشست نخست باشد. ما پیشرفت های زیادی داشته ایم و فکر می کنم پیشرفت بزرگتر این بودکه ما روابط خوبی داریم.همان گونه که گفتم کشور شما فرصت های اقتصادی خارق العاده ای دارد. این فرصت ها غیر قابل باور است. این فرصت ها نامحدود هستند. و فکر می کنم شما آینده خارق العاده ای با کشور خود دارید. من به محقق شدن این موضوع و کمک به آن چشم دارم . ما به این موضوع کمک خواهیم کرد.

پیش از آغاز این دیدار  رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد که به همراه «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی سخت تلاش خواهند کرد تا دیدار آنها نتیجه ای در برداشته باشد.

قرار است امروز چهارشنبه ترامپ و اون در هانوی پایتخت ویتنام دیدار کنند.

ترامپ پیش از این در پیامی مدعی شده بود: ظرفیت این دیدار فوق‌العاده است. فرصتی عالی و به لحاظ تاریخی بی‌سابقه برای دوستم کیم جونگ اون وجود خواهد داشت که خیلی زود به آن پی خواهیم برد. خیلی جالب است!

وی در پیام دیگری نوشت: ویتنام مانند شمار کمی از مناطق زمین در حال شکوفایی است. اگر کره شمالی هم خلع سلا ح هسته‌ای را قبول کند؛ خیلی زود همین وضعیت را خواهد داشت.

گفتنی است شهر هانوی پایتخت ویتنام میزبان دومین دور از دیدار سران آمریکا و کره شمالی است. دیدار نخست آنها ۸ ماه پیش در سنگاپور اتفاق افتاد.

انتظار می‌رود در این دور از دیدارها که ظرف امروز و فردا انجام می‌شود؛ طرفین برای اعلان رسمی پایان جنگ در شبه جزیره کره به توافق برسند.

  • منبع خبر : مهر