ترامپ ما را ضعیف‌تر کرد
ترامپ ما را ضعیف‌تر کرد
سناتور آمریکائی با «فاجعه‌بار» خواندن اشتباهات ترامپ در عرصه سیاست خارجی تصریح کرد: ترامپ ما را در جهان منزوی، ضعیف‌تر و ناامن‌تر کرد.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد «کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکا در پیامی توئیتری در خصوص اشتباهات فاجعه‌بار ترامپ در عرصه سیاست خارجی نوشت: اکنون ما در صحنه جهانی، کمتر ایمن و کمتر مورد احترام هستیم.

سناتور دموکرات آمریکا درا ین باره ادامه داد: در سومین سال تحلیف ترامپ، زمان آن است که به ۳ سال سیاست خارجی فاجعه‌بار بنگریم. تقریبا در هر گوشه از جهان، او ما را منزوی، ضعیف‌تر و ناامن‌تر ساخته است. رئیس‌جمهوری آتی ما یک عالم کار برای اصلاح دارد.

وی در خصوص ایران نوشت: تشدید کورکورانه تنش ها توسط ترامپ در وهله اول باعث شده ایران مجدداً برنامه هسته‌ای خود را از سر گیرد. دوم اینکه، ایران را در عراق، سوریه و یمن قویتر کرد. سوم، ما را در آستانه جنگ قرار داد و همه آن هم بابت هیچ چیز. توافق ایران کارآمد بود، اما ترامپ همه آن را از بین برد، فقط به این دلیل که نام اوباما روی آن بود.

کریس مورفی (به انگلیسی: Chris Murphy) (زادهٔ ۳ اوت ۱۹۷۳) سناتور ایالت کنتیکت در سنای ایالات متحده آمریکا است که برای نخستین‌بار در ۳ ژانویه ۲۰۱۳ به‌عضویت این مجلس درآمد. وی در زمرهٔ سناتورهای گروه اول است که تنها دو سال در سنا حضور دارند و در انتخابات بعدی نیز مجدداً می‌توانند شرکت کنند و تا تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۱۹ در این مجلس خواهد بود.

کریس مورفی سناتور دموکرات آمریکایی در پیامی توئیتری حوادث اخیر خاورمیانه ازجمله عملیات انتقام‌جویانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه پایگاه آمریکایی عین‌الاسد را محصول عدم کارایی راهبرد تنش‌زایی واشنگتن تلقی کرد.

وی در این باره نوشت: پذیرش این واقعیت که راهبرد تشدید تنش به طرز بدی شکست خورده، انرژی زیادی از دولت ترامپ می‌بَرد. غرور و منیت را کنار بگذارید و راه و روشتان را تغییر دهید.

  • منبع خبر : مهر