تردد در کلیه محورهای کوهستانی گیلان بدون زنجیرچرخ ممنوع شد
تردد در کلیه محورهای کوهستانی گیلان بدون زنجیرچرخ ممنوع شد
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: تردد وسائط نقلیه در کلیه محورهای کوهستانی گیلان نظیر اسالم به خلخال بدون زنجیرچرخ ممنوع است.

تردد در کلیه محورهای کوهستانی گیلان بدون زنجیرچرخ ممنوع شد

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: تردد وسائط نقلیه در کلیه محورهای کوهستانی گیلان نظیر اسالم به خلخال بدون زنجیرچرخ ممنوع است.

سرهنگ حسین محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: تردد وسائط نقلیه در کلیه محورهای کوهستانی گیلان نظیر جاده اسالم به خلخال بدون زنجیرچرخ ممنوع است بنابراین از رفت و آمد خودروهای فاقد تجهیزات زمستانی جلوگیری می‌شود.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان بارش باران در جاده‌های مناطق جلگه‌ای این استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در حال حاضر محور کوهین باز است و تردد خودروها در آن جریان دارد از سوی دیگر فعلاً هیچ‌گونه محدودیت ترافیکی خاصی در محورهای ورودی، خروجی و داخلی استان گیلان در حال اجرا نیست.

محمدپور پرهیز از عجله و شتاب در حین رانندگی و رعایت نکات ایمنی توسط رانندگان را به ویژه در روزهای برفی مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: با توجه به بارش برف در جاده‌های کوهستانی نظیر اسالم به خلخال از رانندگان انتظار داریم ضمن داشتن سرعت مطمئنه، فاصله طولی خود با وسیله نقلیه جلویی را رعایت کنند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان در مورد وضعیت تردد خودروها در سایر جاده‌های مواصلاتی استان نیز مواردی بیان داشت و تصریح کرد: به جز ممنوعیت تردد در محورهای کوهستانی استان که بدون زنجیر چرخ ممنوع است در سایر محورهای گیلان نیز فعلاً نیازی به بستن زنجیر چرخ نیست اما همراه داشتن آن الزامی است.

وی با تأکید بر اینکه در زمان بارش برف دقت و دید رانندگان نسبت به جلو و مسیر در حال حرکت کمی دچار اختلال می‌شود خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از بروز سوانح ترافیکی، رانندگان باید برای تردد در چنین جاده‌ها و مسیر‌هایی ضمن استفاده از تجهیزات زمستانی نسبت به رعایت نکات ایمنی اهتمام بیشتری داشته باشند.

محمدپور خودداری از سرعت‌های بالا به ویژه در جاده‌هایی که فاقد هرگونه جداکننده هستند را بسیار لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: از تمام رانندگان تقاضا داریم در رعایت قوانین تلاش بیشتری داشته باشند در غیر این‌صورت آمار جانباختگان سوانح رانندگی در جاده‌های مواصلاتی استان گیلان افزایش پیدا می‌کند.