تردد زائران از مرز ‌میلیونی شد
تردد زائران از مرز ‌میلیونی شد
رئیس ستاد اربعین استان ایلام گفت: با احتساب عبور امروز زائران اربعین از مرز مهران، تردد زائران در مرز مهران به یک میلیون رسید.

تردد زائران از مرز ‌میلیونی شد

به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد، رئیس ستاد اربعین استان ایلام گفت: با احتساب عبور امروز زائران اربعین از مرز مهران، تردد زائران در مرز مهران به یک میلیون رسید.

احمد کرمی در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایلام و در بیان آخرین میزان تردد زائران در پایانه مرزی مهران اظهار داشت:‌ از ساعت ۷ صبح تا ۱۶ ‌امروز ‌یکشنبه بیش از ۵۸ هزار زائر از مرز مهران به جهت حضور در راهپیمایی اربعین حسینی عبور کرده‌اند.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام، روان بودن تردد و  تسریع در اقدامات کنترلی  جهت احراز هویت و مدارک زائران را عامل اصلی در روان بودن تردد زائران در مرز مهران عنوان کرد و گفت: علی‌رغم موج حضور زائران، رفت و آمد در مرز مهران به سرعت و بدون مشکل در حال انجام است.

وی افزود: با احتساب عبور امروز زائران اربعین حسینی در مرز مهران، تردد زائران در مرز مهران به یک میلیون رسید.

ممنوعیت تردد موکب داران از مرز مهران به عراق

سرهنگ رضا همتی‌زاده  با اعلام آخرین وضعیت مرز مهران از ممنوعیت تردد موکب‌داران از مرز مهران به عراق خبر و اظهار داشت: با توجه به ازدحام شدید جمعیت و وسایل نقلیه در مرز مهران به هیچ عنوان به وسایل نقلیه کاپیتاژ و موکب‌داران عازم کشور عراق اجازه تردد از مرز مهران داده نمی‌شود.

رئیس پلیس راه ایلام گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده در ستاد اربعین کل کشور تردد این دسته از وسایل نقلیه از مرزهای شلمچه و چزابه انجام می شود.

قیمت اقلام در بازار مهران  کنترل شده است

گزارش میدانی خبرگزاری تسنیم از ایلام حاکیست  با وجود اینکه هنوز استقرار کامل موکب‌ها برای برپایی خدمات رسانی به زائران انجام نشده است اما مغازه داران مهرانی در صنف های مختلف با انصاف تمام مشغول خدمات رسانی هستند.

در یکی از میدان‌های اصلی مهران که زائران به مرز منتقل می شود، مغازه های زیادی وجود دارد که مشغول به فروش مواد غذایی و آب معدنی، چای به زائران هستند، طبق بررسی های انجام شده اکثر قیمت ها عادی است و هیچ گونه گران فروشی غیر معمولی در این منطقه مشاهده نمی‌شود.

  • منبع خبر : تسنیم