ترس از حملات داخلی
ترس از حملات داخلی
یک خبرگزاری آمریکایی از تشدید نظارت‌های اف‌بی‌آی بر نظامیان گارد ملی از ترس و نگرانی ناشی از حملات داخلی خبر داده است.

ترس از حملات داخلی

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد خبرگزاری آسوشیتدپرس یکشنبه فاش کرده است که اف‌بی‌آی در حال نظارت شدید بر همه ۲۵ هزار نظامی گارد ملی است که در آستانه مراسم تحلیف جو بایدن قرار است در واشنگتن دی سی مستقر شوند.

این اقدام پس از آن انجام شده است که مقام‌های ارشد دفاعی آمریکا نگران این مساله هستند که نظامیان گارد ملی که مسئول برقراری امنیت در مراسم تحلیف هستند، ممکن است در یک حمله داخلی مشارکت کنند.

بر اساس این گزارش، تدابیر سختگیرانه اف‌بی‌آی برای نظارت بیشتر بر نظامیان گارد ملی در حالی است که مقام‌های واشنگتن و سایر ایالت‌های آمریکا تدابیر امنیتی در آستانه مراسم تحلیف جو بایدن را تشدید کرده‌اند.

این اقدامات پس از آن اتخاذ شده است که ۶ ژانویه طرفداران افراطی دونالد ترامپ به ساختمان کنگره یورش بردند و در این حمله حداقل ۵ نفر جان خود را از دست دادند و ده‌ها نفر نیز بازداشت شدند.

رایان مک کارتی وزیر ارتش آمریکا در این باره گفت: مقام‌های دفاعی و نظامی از خطر احتمالی یک حمله داخلی مطلع شده‌اند و به فرماندهان دستور داده شده است تا نظارت خود بر نظامیان گارد ملی را به شدت افزایش دهند.

وی افزود: نظامیان گارد ملی نیز آموزش دیده‌اند تا چگونه تهدیدات داخلی در بین اعضای گارد ملی را شناسایی کنند.

پنتاگون پیش از این درباره خطر احتمالی اعتراضات مسلحانه در آستانه مراسم تحلیف بایدن هشدار داده است.

وزارت دفاع آمریکا مجوز استقرار ۲۵ هزار نیروی گارد ملی این کشور در واشنگتن را برای تأمین امنیت مراسم تحلیف جو بایدن صادر کرده است.

پنتاگون پیش از این ابتدا مجوز استقرار ۱۵ هزار نفر را صادر کرده و سپس آن را به ۲۰ هزار نفر افزایش داده بود.

  • منبع خبر : تسنیم