ترکیه به دنبال عضویت کامل در اروپا است
ترکیه به دنبال عضویت کامل در اروپا است

رئیس جمهوری ترکیه در مصاحبه با یک روزنامه ایتالیائی اعلام کرد: ما به دنبال عضویت کامل در اروپا هستیم و لذا گزینه های دیگر در این خصوص برای ما رضایت بخش نیست. به نقل از دِیلی اِستار، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز یکشنبه و تنها ساعاتی پیش از سفر خود به ایتالیا در […]

رئیس جمهوری ترکیه در مصاحبه با یک روزنامه ایتالیائی اعلام کرد: ما به دنبال عضویت کامل در اروپا هستیم و لذا گزینه های دیگر در این خصوص برای ما رضایت بخش نیست.

به نقل از دِیلی اِستار، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز یکشنبه و تنها ساعاتی پیش از سفر خود به ایتالیا در مصاحبه با یک روزنامه ایتالیائی پیشنهاد پیشتر مطرح شده توسط امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه درباره شراکت آنکارا با بروکسل را رد کرد و بار دیگر خواستار عضویت کامل کشورش در اتحادیه اروپا شد.

رئیس جمهوری ترکیه در این باره گفت: اروپا باید به وعده خود عمل کند. بروکسل از سوئی راه های مذاکره را مسدود کرده و از سوی دیگر فقدان پیشرفت در رایزنی ها را به گردن ما می اندازد.

رجب طیب اردوغان ادامه داد: ما به دنبال عضویت کامل در اروپا هستیم و لذا گزینه های دیگر در این خصوص برای ما رضایت بخش نیست.

لازم به ذکر است، روابط اتحادیه اروپا با ترکیه به دنبال بازداشت های متعاقب کودتای ۱۵ جولای سال ۲۰۱۶ در این کشور و نیز اتخاذ سیاست های سرکوب‌گرایانه آنکارا علیه کُردها به سردی گرائیده است.