ترکیه بین روسیه و آمریکا طرفدار یک طرف نخواهد بود
ترکیه بین روسیه و آمریکا طرفدار یک طرف نخواهد بود

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد، ترکیه بین روسیه و آمریکا طرفدار یک طرف نخواهد بود. به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به حمله اخیر موشکی انگلیس، فرانسه و آمریکا به سوریه گفت: ما میان روسیه و آمریکا یکی را انتخاب نخواهیم کرد. همچنین ما میان رژیم اسد […]

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد، ترکیه بین روسیه و آمریکا طرفدار یک طرف نخواهد بود.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به حمله اخیر موشکی انگلیس، فرانسه و آمریکا به سوریه گفت: ما میان روسیه و آمریکا یکی را انتخاب نخواهیم کرد. همچنین ما میان رژیم اسد و آمریکا و فرانسه و انگلیس نیز یک طرف را انتخاب نمی‌کنیم.

وی ادعا کرد: هدف ما برقراری راه حل سیاسی در سوریه، بازگرداندن صلح و تضمین ثبات سوریه، یکپارچگی و مرزی بوده و در این باره صادقانه رفتار می‌کنیم.

این در حالی است که پیشتر چاووش‌اوغلو در اظهاراتی مداخله‌جویانه اعلام کرد: حملات آمریکا علیه رژیم اسد به دلیل استفاده “نظام اسد از سلاح‌های شیمیایی” است. ما باید سوریه را در مقابل این رژیم حفظ کنیم.

همچنین وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای پس از حملات هوایی آمریکا با کمک نیروهای هوایی فرانسه و انگلیس علیه تاسیساتی در سوریه، این اقدام را ستود و آن را “عملی مناسب” دانست.