ترکی فیصل: آمریکا سامانه‌های پاتریوت را در عربستان حفظ کند/خروج از افغانستان “آشفته” بود
ترکی فیصل: آمریکا سامانه‌های پاتریوت را در عربستان حفظ کند/خروج از افغانستان “آشفته” بود
رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان در سخنانی گفت که برای اطمینان از بابت عزم آمریکا در عمل به تعهداتش در قبال ریاض، واشنگتن سامانه‌های پاتریوت را در عربستان حفظ کند.

به گزارش صبح اقتصاد رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان در سخنانی گفت که برای اطمینان از بابت عزم آمریکا در عمل به تعهداتش در قبال ریاض، واشنگتن سامانه‌های پاتریوت را در عربستان حفظ کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ترکی الفیصل، رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان در سخنانی اظهار کرد که کشورش از آمریکا می‌خواهد با حفظ تجهیزات دفاعی نظیر سیستم پدافند موشکی پاتریوت در عربستان نشان دهد که به امنیت و تعهداتش در قبال عربستان پایبند است.

وی در مصاحبه‌ با شبکه آمریکایی “سی.ان.بی.سی” در پاسخ به سوالی درباره خواسته خاورمیانه از آمریکا پس از پیامدهای تسلط طالبان بر افغانستان و خروج آمریکا از این کشور گفت: باید بار دیگر از تعهد آمریکا اطمینان حاصل کنیم. آمریکا حضور نظامی خود در عربستان را در سال ۲۰۱۹ افزایش داد و در پی حملات به تاسیسات نفتی عربستان، سیستم‌های پدافند موشکی پاتریوت را در عربستان مستقر کرد.

وی افزود: خارج کردن موشک‌های پاتریوت از عربستان نشانگر قصد آمریکا برای کمک به ریاض در دفاع از خود در برابر دشمنان خارجی نیست.

ترکی الفیصل همچنین ابراز امیدواری کرد که آمریکا با استقرار تمامی تسلیحات لازم برای کمک به عربستان پایبندی به تعهداتش را تضمین کند.

ترکی الفیصل گفت که عربستان کمک آمریکا را ترجیح می‌دهد، اما برای تقویت توانایی خود برای مقابله با حملات هوایی از یمن به دنبال دیگر پشتیبانی‌ها است.

وی خروج آمریکا از افغانستان را “خروج آشفته” خواند و تاکید کرد: آمریکا باید اکنون به طور جدی به حمایت از خاورمیانه فکر کند.