تشدید بارش باران در کشور
تشدید بارش باران در کشور
مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تشدید فعالیت بارشی در کشور تا اواسط این هفته، گفت: با توجه به تعطیلات پیش‌رو و احتمال افزایش سفرها توصیه می‌شود که مسافران و دستگاه‌های مسئول تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات را در نظر داشته باشند.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد صادق ضیائیان ضمن اشاره به این که سامانه بارشی فعال در کشور کماکان تا اواسط این هفته ادامه دارد، اظهار کرد: شدت بارش‌ها از امروز (۴ آبان) تا فردا خواهد بود. همچنین طی امروز بارش باران ، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که طی فردا و پس فردا (۵ و ۶ آبان ) کاهش دما در اغلب مناطق کشور قابل ملاحظه خواهد بود، تصریح کرد: این سامانه بارشی اکثر مناطق کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و طی امروز بارش در آذربایجان شرقی، زنجان، نیمه شرقی کردستان، کرمانشاه، ایلام، جنوب لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان، البرز، قزوین، قم، استان تهران، خوزستان و گیلان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

به گفته ضیائیان، طی فردا استان‌های زنجان، شرق کردستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان، لرستان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، ارتفاعات شرقی البرز، خوزستان، شمال بوشهر، شمال فارس، گیلان، مازندران و گلستان تحت تاثیر این سامانه قرار  می‌گیرند و بر شدت بارش‌ها در این مناطق افزوده می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: در نیمه شمالی کشور کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۵ و ۶ آبان ماه) بارش در مناطق مرتفع و کوهستانی رشته کوه البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به‌صورت برف خواهد بود، گفت: فعالیت این سامانه بارشی سبب اختلال در تردد شهری، مه گرفتگی و لغزندگی جاده‌های کوهستانی می‌شود. همچنین احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها وجود دارد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع  سازمان هواشناسی تاکید کرد: با توجه به تعطیلات پیش‌رو و احتمال افزایش سفرها توصیه می‌شود که مسافران و دستگاه‌های ذی‌ربط تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به عمل آوردند.

ضائیان افزود: دوشنبه (۶ آبان) به طور موقت بارش در شمال غرب کاسته می‌شود و گستره بارش‌ها محدود به مناطقی از غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی خواهد شد همچنین در بخش‌های از استان‌های اصفهان، شمال فارس، یزد، کرمان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی در ادامه گفت: سه شنبه (۷ آبان ماه) عمده بارش در شمال غرب کشور و غرب سواحل دریای خزر خواهد بود.

ضیائیان در پایان اظهارکرد: فردا (۵ آبان ماه) آسمان تهران ابری همراه با بارش باران در بعضی ساعات مه رقیق ، گاهی رگبار باران و وزش باد با احتمال رعد و برق و پس فردا (۶ آبان ماه) نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش باران ، گاهی افزایش باد و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای هوا در این دو روز ۱۵ و ۱۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.

  • منبع خبر : فارس