تشدید تدابیر امنیتی و استقرار ۳۰۰۰ سرباز اسرائیلی در اطراف مسجد الاقصی
تشدید تدابیر امنیتی و استقرار ۳۰۰۰ سرباز اسرائیلی در اطراف مسجد الاقصی
اشغالگران اسرائیلی همزمان با شب بیست‌وهفتم ماه مبارک رمضان، کنترل امنیتی خود را تشدید کرده و ۳۰۰۰ نیرو را در اطراف مسجد الاقصی مستقر کردند.

اشغالگران اسرائیلی همزمان با شب بیست‌وهفتم ماه مبارک رمضان، کنترل امنیتی خود را تشدید کرده و ۳۰۰۰ نیرو را در اطراف مسجد الاقصی مستقر کردند.

به گزارش صبح اقتصاد خبرنگار شبکه خبری الجزیره اعلام کرد، رژیم اشغالگر صهیونیستی شامگاه چهارشنبه و در آستانه شب بیست‌وهفتم ماه مبارک رمضان، حدود ۳۰۰۰ نیرو را در اطراف مسجد الاقصی و بخش قدیمی شهر قدس اشغالی مستقر کرد.

اشغالگران صهیونیستی این اقدامات را در چارچوب اعمال محدودیت‌های امنیتی برای هزاران فلسطینی در پیش گرفتند که برای احیای شب بیست‌وهفتم ماه مبارک رمضان از کرانه باختری به راه افتاده و با عبور از گذرگاه‌های اسرائیلی خود را به شهر قدس و مسجد الاقصی رساندند.

به گفته شاهدان عینی، دو گذرگاه قلندیا (در شمال قدس) و بیت لحم (در جنوب) در مسیرهای ورودی به شهر، شاهد ازدحام شدید جمعیت بودند و مسؤولان اسرائیلی به تعداد زیادی از فلسطینی‌ها اجازه ورود به شهر را ندادند.

ابراهیم عزام، از ساکنان شهر نابلس که به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی در ایست‌ها موفق نشد وارد شهر قدس شود، گفت: ارتش اسرائیل کارت‌های شناسایی و وسایل نمازگزاران را به شدت بررسی می‌کند و عمدا آنها را معطل می‌کند تا با تاخیر به قدس برسند.

اشغالگران صهیونیستی به فلسطینی‌های کرانه باختری اجازه نمی‌دهند خودروهایشان را وارد شهر قدس کنند و آنها را مجبور می‌کنند، مسیرهای منتهی به قدس را با پای پیاده بروند.

رژیم اشغالگر صهیونیستی تنها به مردان بالای ۶۰ سال اجازه ورود به مسجد الاقصی را می‌دهد و مردان زیر ۴۰ سال اجازه ورود ندارند، همچنین برای ورود افراد بین ۴۰ تا ۵۰ سال نیز مجوزهای ورود ویژه‌ای می‌خواهد.

این رژیم اشغالگر تمامی ساکنان نوار غزه را از برپایی نماز در مسجد الاقصی منع کرده است.

از ابتدای ماه رمضان جاری به دلیل یورش‌های روزانه اشغالگران به مسجد الاقصی، تنش بر قدس و صحن‌های مسجد حاکم شده است.

روز چهارشنبه در اردوگاه جنین پیکر شهید احمد مساد، جوان فلسطینی که اشغالگران صهیونیستی در یورش خود به این اردوگاه او را به شهادت رسانده بودند، تشییع شد.

در یورش صبح چهارشنبه اشغالگران به اردوگاه جنین چهار فلسطینی دیگر نیز زخمی شدند.

طبق اعلام انجمن اسرای فلسطین، اشغالگران ۱۸ فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری دستگیر کردند و در استان جنین مستقر شدند.

برخی فعالان فلسطینی در شبکه‌های اجتماعی ویدیوهایی از لحظه یورش سربازان اسرائیلی به شهر جنین و اردوگاه آن را به اشتراک گذاشتند.

این ویدیوها نشان می‌دهد که سربازان اسرائیلی پیش از درگیری با جوانان فلسطینی، در کوچه‌های اردوگاه جنین مستقر شده و تک‌تیراندازهای آن بر روی سقف برخی خانه‌ها رفتند و در ادامه در این درگیری‌ها یک جوان فلسطینی به شهادت رسیده و چهار تن دیگر زخمی شدند.