تشدید نگرانی نسبت به خشونت در پی تهدید و ارعاب مقام‌های انتخاباتی آمریکا
تشدید نگرانی نسبت به خشونت در پی تهدید و ارعاب مقام‌های انتخاباتی آمریکا
ارعاب و تهدید علیه مقام‌های انتخاباتی و نمایندگان آمریکایی موجب تشدید نگرانی‌ها درباره خشونت شده است.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد در حالی که طرفداران ترامپ خواستار توقف روند تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شده‌اند، ارعاب و تهدید مقام های انتخاباتی و نمایندگان و قانونگذاران موجب تشدید نگرانی ها درباره وقوع خشونت های احتمالی شده است.”تشدید نگرانی نسبت به خشونت در پی تهدید و ارعاب مقام‌های انتخاباتی آمریکا”

بر اساس این گزارش، مقام های رسمی ایالت آریزونا ۱۷ نوامبر اعلام کردند که تحقیقات درباره تهدید به مرگ شدن “کتی هابس” معاون فرماندار این ایالت را آغاز کرده‌اند.

در ایالت جورجیا نیز نمایندگان و قانونگذاران تهدید شده‌اند. گابریل استرلینگ مقام ارشد انتخاباتی ایالت جورجیا پیش از این در مصاحبه‌ای ضمن انتقاد از ترامپ به خاطر شعله ور کردن آتش اعتراضات انتخاباتی با طرح ادعاهای بی پایه و اساس تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری، خواستار رفتار مسئولانه وی شده است.

وی از ترامپ و سایر جمهوریخواهان خواسته است تا تهدیدات خشونت آمیز علیه مقام های انتخاباتی را محکوم کنند.

نتایج جدیدترین نظرسنجی مشترک ان پی آر- پی بی اس نیوزهاوس- ماریست نشان می دهد تنها یک چهارم جمهوریخواهان نسبت به نتایج انتخابات ۲۰۲۰ اعتماد دارند.”تشدید نگرانی نسبت به خشونت در پی تهدید و ارعاب مقام‌های انتخاباتی آمریکا”

دیوان عالی آمریکا روز جمعه شکایت دادستان کل تگزاس برای لغو پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری چهار ایالت کلیدی را رد کرد.

این دادخواست تگزاس در حالی با مخالفت دادگاه عالی آمریکا مواجه می‌شود که ۱۲۶ نماینده جمهوری خواه رسما خواستار ابطال نتایج انتخابات ریاست جمهوری در چهار ایالت «جورجیا»، «میشیگان»، «پنسیلوانیا» و «ویسکانسین» شدند.

هابس در مصاحبه‌ای تاکید کرد: به نظر من تهدیدات علیه من و سایر مقام های انتخاباتی، نتیجه مستقیم این تئوری های بی پایه و اساس در خصوص توطئه در انتخابات است.

النا پارنت سناتور دموکرات ایالت جورجیا نیز پس از آنکه بارها در شبکه های اجتماعی تهدید به مرگ شد، از پلیس خواسته است تا از او محافظت کند.”تشدید نگرانی نسبت به خشونت در پی تهدید و ارعاب مقام‌های انتخاباتی آمریکا”

  • منبع خبر : تسنیم