تشرف ۲۷ میلیون زائر به مشهدمقدس/حضور ۳ میلیون ‌زائر‌ غیرایرانی
تشرف ۲۷ میلیون زائر به مشهدمقدس/حضور ۳ میلیون ‌زائر‌ غیرایرانی

مدیرکل هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: در ۹ ماهه امسال ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر در مشهدالرضا(ع) داشتیم که از این تعداد ۳ میلیون آن زائران غیرایرانی بودند. به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، مهدی فروزان ظهر امروز در آئین تجلیل ۵۰۰ نفر از برترین‌های منتخب جمعیت هلال احمر خراسان رضوی و ارتقاء درجه و […]

مدیرکل هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: در ۹ ماهه امسال ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر در مشهدالرضا(ع) داشتیم که از این تعداد ۳ میلیون آن زائران غیرایرانی بودند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، مهدی فروزان ظهر امروز در آئین تجلیل ۵۰۰ نفر از برترین‌های منتخب جمعیت هلال احمر خراسان رضوی و ارتقاء درجه و نشان امدادگران و نجاتگران استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و گلستان، اظهار داشت: امام سجاد(ع) می‌فرمایند خدایا عمر من را زمانی که در مسیر عبادت، بندگی و خدمت به همنوع خودم هستم زیاد کن و هرگاه که در مسیر خوشنودی شیطان شد جانم را بگیر و فعالیت پرسنل خدوم و داوطلبان جمعیت هلال احمر مصداق این حدیث است و تک‌تک امدادگران و نجاتگران این مجموعه به خدمت‌کردن داوطلبانه و بی‌منت خود می‌بالند.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری باید بهترین شکل ممکن از ظرفیت جوانان استفاده کنیم و وقتی بارگاه منور رضوی زائران میلیونی دارد راه خدمتگزاری امدادی، بهداشتی و درمانی، اسکانی، فرهنگی و غیره به زائران امام مهربانی‌ها به‌خوبی باز است و تلاش‌های کلیه مجموعه‌های امدادی، امنیتی، فرهنگی و رفاهی در این خدمت‌رسانی شایسته و بی‌منت شایسته تقدیر است.

مدیرکل هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۲ کارگروه در دهه شفاعت در سطح استان فعال است تا زائران سواره و پیاده امام رضا(ع) هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند، خاطرنشان کرد: در دهه شفاعت امسال ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر سواره و ۴۵۵ هزار زائر پیاده به مشهدالرضا(ع) مشرف شدند.

وی بیان کرد: خداقوت ویژه به تمامی خدمتگزاران به مهمانان امام مهربانی‌ها داریم و همه ما باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که مهر تایید و شفاعت امام رضا(ع) را در شب اول قبر داشته باشیم و بی‌شک نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر و دیگر خدمتگزاران به زائران امام هشتم(ع) در دهه پایانی ماه صفر مشمول شفاعت امام مهربانی‌ها خواهند شد.

فروزان بیان کرد: در سال گذشته ۳۶٫۵ میلیون زائر داشتیم که ۲٫۵ میلیون آن غیرایرانی‌ها بودند و در ۹ ماهه امسال هم ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر داشتیم که سه میلیون آن خارجی بودند و در این مدت ۵۸٫۵ میلیون نفر شب اقامت داشتیم که رشدی ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بود و در اُفُق ترسیم شده برای سال ۱۴۰۴ هم حضور بیش از ۴۰ میلیون زائر را در مشهدالرضا(ع) خواهیم داشت.