تونس و فرانسه خواستار تشکیل دولت لیبی بدون مداخله خارجی هستند
تونس و فرانسه خواستار تشکیل دولت لیبی بدون مداخله خارجی هستند

رئیس جمهوری تونس از تلاش کشورش و فرانسه برای تشکیل دولت لیبی بدون مداخله خارجی خبر داد. به نقل از الوطن، «الباجی قائد السبسی» رئیس جمهوری تونس در کنفرانس خبری مشترک خود با امانوئل ماکرون همتای فرانسوی اش در تونس تاکید کرد: ما در جریان دیدار با یکدیگر در خصوص روابط خارجی و اوضاع جاری […]

رئیس جمهوری تونس از تلاش کشورش و فرانسه برای تشکیل دولت لیبی بدون مداخله خارجی خبر داد.

به نقل از الوطن، «الباجی قائد السبسی» رئیس جمهوری تونس در کنفرانس خبری مشترک خود با امانوئل ماکرون همتای فرانسوی اش در تونس تاکید کرد: ما در جریان دیدار با یکدیگر در خصوص روابط خارجی و اوضاع جاری در کشور همسایه یعنی لیبی رایزنی کردیم.

وی در ادامه افزود: ما معتقدیم که ملتهای تونس و لیبی در واقع یک ملت در دو کشور هستند. ما با کمک یکدیگر تلاش می کنیم تا اوضاع را به حالت طبیعی خود بازگردانیم تا یک دولت لیبی در این کشور به دور از مداخلات خارجی تشکیل شود.

السبسی در خصوص مساله فلسطین نیز گفت: مواضع ما در خصوص مساله فلسطین نزدیک به هم است. ما معتقدیم که این مساله برای ما مهم است و نمی توان فلسطین را به حال خود رها کرد.

ماکرون نیز در خصوص اوضاع داخلی تونس که اخیرا شاهد تظاهرات و درگیری هایی بعد از افزایش قیمتها در این کشور بوده گفت که تمایل دارد همراه تونس و جوانان آن باشد.

وی از ایجاد یک صندوق به ارزش ۵۰ میلیون یورو طی سه سال برای ایجاد اشتغال برای جوانان خبر داد.