تشییع پیکر شهدای مقاومت در بغداد ، کربلا و نجف
تشییع پیکر شهدای مقاومت در بغداد ، کربلا و نجف
پیکرهای مطهر شهدای مقاومت عصر شنبه بعد از مراسم تشییع در بغداد پایتخت عراق برای برگزاری مراسم مشابه به شهر مقدس کربلا منتقل شد.

تشییع پیکر شهدای مقاومت در بغداد ، کربلا و نجف

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، پیکرهای مطهر شهدای مقاومت عصر شنبه بعد از مراسم تشییع در بغداد پایتخت عراق برای برگزاری مراسم مشابه به شهر مقدس کربلا منتقل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در عراق، پیکرهای شهدای مقاومت صبح امروز ابتدا در کاظمین و از حرم امامین جوادین (ع) و سپس در میدان الحریه بغداد، در میان حزن و اندوه مردم این شهر همراه با شعارهایی علیه امریکا، آل سعود و اسراییل تشییع شد.

بعد از برگزاری مراسم تشییع در شهر مقدس کربلا، مشابه این مراسم نیز در شهر مقدس نجف اشرف برگزار و سپس پیکر شهدا با هواپیما به ایران منتقل می شود.

در سه ماه گذشته برخی رسانه ها وابسته به بعضی از کشورهای عربی و غربی به دنبال برخی ناآرامی های در بعضی از شهرهای عراق تلاش دارند با انتشار برخی اخبار یک سویه چنین القا کنند که مردم عراق در حال دور شدن از جمهوری اسلامی ایران بودند. ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق پیشتر اعلام کرده بود که بعد از پایان مراسم تشییع در کاظمین و بغداد برای سه روز عزای عمومی ادامه دارد و مجالس ترحیم مختلفی به یاد شهدای مقاومت در این منطقه برگزار می شود. پیشتر نیز سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفته بود که در دیداری که با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق داشته، عراقی ها اصرار کرده اند که مراسم تشییع باشکوه پیکرهای شهدای مقاومت در عراق برگزار شود. وی اضافه کرد که بعد از پایان مراسم تشییع در عراق، پیکر مطهر سردار سلیمانی و همراهانشان به جمهوری اسلامی ایران انتقال داده می شود.