تصادف دلخراش، روز خوش دختران و جراحی ملی‌پوش فوتبال ایران!
تصادف دلخراش، روز خوش دختران و جراحی ملی‌پوش فوتبال ایران!
ورزش ایران و جهان امروز با رخدادهای گوناگونی همراه بود که گزیده آن‌ها در این گزارش آمده است.

ورزش ایران و جهان امروز با رخدادهای گوناگونی همراه بود که گزیده آن‌ها در این گزارش آمده است.

به گزارش ایسنا،  تیم ملی ایران در رده‌بندی فیفا در رده دوم آسیا و بیستم دنیا است اما بیشترین جهش نیز به اردن و قطر اختصاص یافت. جام ملت‌های آسیا به میزبانی قطر به پایان رسید و تیم ملی فوتبال قطر در فینال توانست با درخشش اکرم عفیف برابر اردن با نتیجه سه بر یک به پیروزی دست پیدا کند و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

اکرم عفیف به لطف هت تریک با سه ضربه پنالتی در بازی پایانی، عنوان آقای گلی را با ۸ گل زده به دست آورد.

عفیف : حالا وقت حضور در اروپا است

ستاره تیم ملی فوتبال قطر تاکید کرد اکنون به دنبال حضور در اروپا است ولی باید خانواده‌اش نیز راضی به این کار باشد. اکرم عفیف پس از هت تریک در  فینال جام ملت های آسیا مقابل اردن، گفت که می خواهد دوباره در اروپا بازی کند. این بازیکن  با زدن ۸ گل و کسب کفش طلا به عنوان بهترین بازیکن نیز دست یافت و برای دومین بار پیاپی قهرمان آسیا شد.

اگرچه عفیف قبلاً سابقه حضور در باشگاه‌های اسپانیا و بلژیک را داشته است اما از سال ۲۰۱۸ در السد بوده و حالا بعد از درخشش در این دوره دوست دارد در اروپا بازی کند.

ده‌روسی: اختلاف زیادی با اینتر نداریم

سرمربی رم عقیده دارد تیمش اختلاف فنی زیادی با اینتر صدرنشین در سری آ ندارد.

اینتر با نتیجه ۴ بر ۲  رم را شکست داد و صدرنشینی خود را در جدول مسابقات تثبیت کرد. دانیله ده روسی، سرمربی تیم رم ناامیدی‌اش را از این نتیجه پنهان نکرد اما اعتراف کرد که به بازیکنانش افتخار می کند.

ده روسی بعد از این دیدار گفت: ما امشب فوتبال خود را بازی کردیم. اگر بخواهیم مانند تیم‌هایی مثل اینتر بازی کنیم، هرگز نباید سطح بازی را پایین بیاوریم. من فکر می‌کنم این یک بازی یکنواخت بود و در نیمه نخست خوب بودیم ولی این کافی نیست و برای شکست دادن اینتر باید در ۹۰ دقیقه برتر باشیم.  اگر شکست خوردیم به این دلیل است که امشب نسبت به اینتر ضعیف بودیم اما فکر نمی‌کنم اختلاف زیادی با اینتر داشته باشیم. باید بهتر شویم. رم خیلی جا برای بهتر شدن و پیشرفت دارد.

تاج: قلعه‌نویی می‌ماند/ از جوانگرایی در تیم ملی استقبال می‌کنیم

رییس فدراسیون فوتبال گفت: تیم ملی فوتبال قابلیت قهرمان شدن در جام ملت‌های آسیا را داشت و اکنون هم از حرفهای قلعه‌نوعی مبنی بر جوانگرایی در تیم ملی استقبال می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، مهدی تاج در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران بیان کرد: واقعا توفیقی است که در کنار مردم حضور داریم. مردم زودتر از همه در این مراسم شرکت کردند و انتظاراتی هم از مسئولان دارند که در این مراسم حضور داشته باشند. این انتظارات، مسئولیت افراد را بیشتر می‌کند.

سومین قهرمانی دختران فوتسال ایران در کافا 

تیم ملی فوتسال زنان ایران برای بار سوم عنوان قهرمانی تورنمنت فوتسال زنان کافا را به دست آوردند.  تیم ملی فوتسال زنان ایران در آخرین دیدار خود از تورنمنت آسیای مرکزی (کافا) روز یکشنبه به مصاف تاجیکستان رفت و با پیروزی در این مسابقه، برای سومین دوره پیاپی به مقام قهرمانی دست پیدا کرد.

تیم ایران با ۹ گل تاجیکستان را شکست داد. ایران پیش از این ازبکستان، قرقیزستان و ترکمنستان را هم شکست داده بود.

«کینگ‌ آره‌نا» میزبان دیدار برگشت سپاهان و الهلال شد

دیدار برگشت سپاهان و الهلال در ورزشگاه جدید کینگ آره‌نا برگزار خواهد شد. دیدار برگشت سپاهان و الهلال در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی الهلال و در ۲۲ فوریه (سوم اسفند) در عربستان برگزار خواهد شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا با درخواست باشگاه الهلال برای تغییر میزبانی موافقت کرد و به این ترتیب بازی برگشت ۲ تیم در ورزشگاه جدید و مجهز کینگ آره‌نا برگزار خواهد شد.

وزیر ورزش: جامعه ورزش در دو میدان از ارزش‌های انقلاب دفاع می‌کند

کیومرث هاشمی گفت: جامعه ورزش در دو میدان از ارزش‌های انقلاب دفاع می‌کند.  کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در مراسم ۲۲ بهمن اظهار کرد: از حضور پررنگ مردم در راهپیمایی عظیم و باشکوه تشکر می‌کنم. ۴۵ سال از انقلاب سپری شده و همواره این مسیر را مردم پرشورتر از گذشته ادامه می‌دهند. این نشانگر این است که راه انقلاب و امام ادامه دارد.

صادق محرمی جراحی شد

مدافع تیم ملی فوتبال ایران که در جریان جام‌ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ دچار پارگی رباط صلیبی شده بود، جراحی شد.

به گزارش ایسنا، صادق محرمی که در جریان دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر امارات در جام ملت‌های ۲۰۲۳ دچار پارگی رباط صلیبی شد، زانوی خود را جراحی کرد تا دوران نقاحت خود را طی کند.

مارتینس هم از فولاد کنار گذاشته می‌شود؟

سخنگوی باشگاه فولاد خوزستان توضیحاتی را درباره وضعیت سرمربی این تیم و احتمال ایجاد تغییر و تحول ارائه کرد.

بعد از شکست فولاد خوزستان مقابل چادرملو اردکان در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی، بهرام رضاییان مدیرعامل باشگاه فولاد جلسه اضطراری با مارتینیس سرمربی تیم برگزار کرد و قرار بر این شد تا مدیریت باشگاه درباره این سرمربی تصمیم‌گیری کند.

۳ بسکتبالیست نوجوان در کما/ اعلام آخرین وضعیت

به گفته رییس فدراسیون پزشکی ورزشی سه بسکتبالیست نوجوان قزوینی به دلیل برخورد یک خودرو آتش گرفته در کما به سر می‌برند و یک بسکتبالیست دیگر نیز دچار شکستگی شده و در بخش بستری است. چهار بسکتبالیست نوجوان استان قزوین از مسابقات لیگ نوجوانان که در قم برگزار می‌شد، در حال بازگشت به استان قزوین بودند که در جاده قدیم، خودرو این ورزشکاران دچار مشکل شده و آن‌ها از ماشین پیاده می‌شوند اما متاسفانه از روبرو یک خودرو ٢٠۶ که آتش گرفته بود با آن‌ها برخورد می‌کند و این چهار ورزشکار به شدت دچار آسیب می‌شوند.