تصاویر جدید از تحرکات جدید تجهیزات و نیروهای روس در نزدیکی اوکراین
تصاویر جدید از تحرکات جدید تجهیزات و نیروهای روس در نزدیکی اوکراین
یک شرکت خصوصی آمریکایی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای، از استقرار میدانی جدید چندین تجهیزات زرهی و نیروهای روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین خبر داده و آن را بیانگر "آمادگی نظامی افزایش‌یافته" توصیف کرد.

یک شرکت خصوصی آمریکایی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای، از استقرار میدانی جدید چندین تجهیزات زرهی و نیروهای روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین خبر داده و آن را بیانگر “آمادگی نظامی افزایش‌یافته” توصیف کرد.

به گزارش صبح اقتصاد، به نقل از خبرگزاری رویترز، این تحولات جدید در شرایطی رخ می‌دهد که روسیه مانورهای نظامی با بلاروس را که قرار بود یکشنبه به پایان برسند، تمدید کرده و نگرانی‌ها در میان قدرت‌های غربی بر سر آنچه حمله قریب‌الوقوع روس‌ها به اوکراین می‌دانند، شدت یافته است.

تصاویری که شرکت فناوری‌های ماکسار – مستقر در آمریکا—منتشر کرده است، به صورت مستقل مورد تایید رویترز قرار نگرفته است. این شرکت آمریکایی‌ چندین هفته است که تقویت قوای روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین را رصد می‌کند.

شرکت ماکسار یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این فعالیت جدید نشانگر یک تغییر در الگوی پیشتر دیده شده از استقرار گروه‌های جنگی شامل تانک، نفربر زرهی، توپخانه و تجهیزات لجستیکی است. بر اساس تصاویر ماهواره‌ای، از ۱۳ فوریه چندین استقرار بزرگ گروه‌های جنگی در اطراف پادگان نظامی در سولوتی، روسیه مشاهده شده است.

تصاویر جدید از تحرکات جدید تجهیزات و نیروهای روس در نزدیکی اوکراین

براساس این گزارش، تصاویر روز یکشنبه نشان می‌دهد که اکثر واحدهای رزمی و تجهیزات پشتیبانی در سولوتی جابجا شده‌ و وسایل نقلیه بزرگ و برخی کاروان‌های تجهیزات زرهی در سراسر منطقه دیده می‌شد.

شرکت ماکسار اعلام کرد، برخی تجهیزات هم در شرق و در نزدیکی والویکی روسیه، در محوطه‌ای در حدود ۱۵ کیلومتری شمال مرز اوکراین مستقر شده‌اند. تعدادی استقرار میدانی جدید هم در شمال غربی شهر بلگورود روسیه مشاهده می‌شود.

مدیر ارشد ماکسار به خبرگزاری رویترز گفت: براساس رد بر جای مانده و برف، به نظر می‌رسد این تحرکات به تازگی انجام شده باشد. از دیدگاه من، این به منزله وضعیت آماده‌باش افزایش یافته است.