تصمیمات بی‌موقع دولت در صادرات اقلام مصرفی بازار را به‌نفع سودجویان ملتهب کرد‌
تصمیمات بی‌موقع دولت در صادرات اقلام مصرفی بازار را به‌نفع سودجویان ملتهب کرد‌
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیمات بی‌موقع دولت در صادرات اقلام مصرفی بازار را ملتهب کرده است و در زمانی که نیاز به صادرات برخی کالاها وجود ندارد یک تصمیم دولتی سبب اخلال در اقتصاد کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، هادی بهادری در سی‌امین جشنواره تجلیل از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه آذربایجان غربی که در سالن آمفی‌تئاتر استانداری برگزار شد اظهار داشت: وضعیت اقتصادی کشور قابل قبول نبوده و این اوضاع نیازمند برنامه مدیریتی جامع و اثرگذار است و باید از فرصت‌ها و شرایط به‌وجودآمده در راستای بهبود اقتصاد به‌شکل بهینه‌ای استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور باید به‌درستی مدیریت شود گفت: در حوزه‌های مختلف از جمله صادرات باید مدیریت ثمربخشی داشته باشیم تا هم برای کشور سودآوری شود و هم عموم مردم دچار مشکل نشوند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: لازمه تداوم تولید در  واحدهای تولیدی آذربایجان غربی نظارت و رسیدگی به این واحدها و همچنین حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است.

بهادری با بیان اینکه اگر کارفرما و کارگر وجود نداشته باشد تولید متوقف می‌شود گفت: باید بنگاه‌های اقتصادی توان مالی و توان تولید داشته باشند تا اقتصاد کشور پیشرفت کند.

وی با تأکید به اینکه “باید برای کارفرمایان و بنگاه‌های دولتی فرصت پیشرفت و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف ایجاد کنیم” اضافه کرد: از سرمایه گذاری‌های خارجی باید به‌شکل ویژه‌ای حمایت شود.

بهادری با توجه به ظرفیت‌های بالقوه آذربایجان غربی ابراز کرد: برای خارج شدن کشور از اقتصاد تک‌محصولی و رونق تولید باید از فرصت‌ها استفاده کرده و تعاملات با کشورهای همسایه را افزایش دهیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به آمار رسمی مرکز آمار کشور نرخ بیکاری  در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ با افزایش ۳درصدی مواجه است.

وی با عذرخواهی از طرف خود و مجلس به‌خاطر عدم‌توانایی در حل برخی مشکلات از جمله فروش نخود و دیگر کالاها اظهار داشت: دولت برنامه مشخصی برای حل مشکلات ندارد و در زمانی که کشور به اقلام مختلفی مثل پیاز و سیب‌زمینی نیاز دارد اقدام به صادرات آن کرده و بازار داخل را به‌نفع سودجویان تغییر می‌دهد و در چنین فضایی نمی‌توان به مردم وعده‌های ناصحیح داد.