تصمیم‌گیری برای بازگشایی حضوری ابتدایی‌ها در ستاد کرونا؛ شنبه
تصمیم‌گیری برای بازگشایی حضوری ابتدایی‌ها در ستاد کرونا؛ شنبه
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه الگوی بازگشایی مدارس مشخص است گفت: از ۱۵ آبان باید مدارس متوسطه دوم کارشان را با الگوی مدیر آغاز کنند. مدارس متوسطه اول نیز از ابتدای آذرماه بازگشایی می‌شوند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه الگوی بازگشایی مدارس مشخص است گفت: از ۱۵ آبان باید مدارس متوسطه دوم کارشان را با الگوی مدیر آغاز کنند. مدارس متوسطه اول نیز از ابتدای آذرماه بازگشایی می‌شوند.

به گزارش صبح اقتصاد، علیرضا کاظمی در دیدار با مدیران آموزش و پرورش مناطق شهر تهران اظهار کرد: امسال مهر متفاوت و ماندگاری در تاریخ آموزش و پرورش را پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: نظام تعلیم و تربیت با متغیرهایی مواجه شد که دیگر در تاریخ آموزش و پرورش تکرار نمی‌شود. نخست اینکه دولت ناچار شد وزارتخانه را با سرپرست اداره کند. دوم آنکه با گذار دولت مواجه بودیم. توانستیم با ارتباطات خوب و نزدیک و تقسیم کار خوب در ستاد و استان ها امور را پیش ببریم و ۱۷ پروژه طراحی شده برای مهرماه اجرا شد.

کاظمی با بیان اینکه مورد مهم دیگر قرارگرفتن در دوران کرونا و بازگشایی مدارس با توجه به شرایط کرونایی بود عنوان کرد: اتفاق بزرگی در آموزش و پرورش رقم خورد که باید آقای حاجی میرزایی را بابت این ریسک تحسین کرد که آن هم یکپارچه سازی سامانه های وزارت آموزش و پرورش بود که بدون منابع و انعقاد قرارداد آن را به انجام رساند. ضمن آنکه با چالش های متعددی در این زمینه روبه رو بودیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نکته دیگر آنکه آموزش و پرورش به طور عموم همواره با دو چالش جدی مواجه بوده است، نیروی انسانی و کفایت در منابع کمی و کیفی مالی؛ منابعی ارزشمند هستند که منابع مالی کیفی باشد و صرف فرایند یادگیری و یاددهی نظام تعلیم و تربیت شود. هرکسی وزیر آموزش و پرورش باشد باید همواره با این دو موضوع دست و پنجه نرم کند.

وی با طرح این پرسش که چه طور می توانیم از معلمی انتظار تحول داشته باشیم که در معیشتش با مشکل مواجه باشد؟ عنوان کرد: امید است در این دوره آموزش و پرورش برصدر بنشیند و معلمی که پایه‌ریز تمدن نوین اسلامی است به جایگاهی برسد که بتواند به رسالت خود عمل کند.

کاظمی به ابهامات بازگشایی مدارس پاسخ داد و گفت: بیان موضوعات مختلف، علی رغم داشتن سخنگو، در دست ما نیست، اما روند به خوبی پیش می رود. الگوی بازگشایی مشخص است. از ۱۵ آبان باید مدارس متوسطه دوم کارش را با الگوی مدیر آغاز کند و مدارس متوسطه اول نیز از ابتدای آذرماه بازگشایی می‌شوند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: بیش از ۸۵ درصد معلمان و بسیاری اولیاء واکسن زده‌اند. همچنین نزدیک به ۷۴ درصد دانش آموزان مشمول نیز واکسن تزریق کرده‌اند.

وی ادامه داد: بازگشایی حضوری دوره ابتدایی هم شنبه در دستورکار بررسی در ستادملی کرونا قرار گرفته است. تابع تصمیمات و سیاست‌های ستادملی کرونا هستیم.

کاظمی درباره مشکلات ناشی از توزیع نامناسب کتب درسی نیز گفت: بخشی از چالش‌هایی که در زمینه کتاب‌های درسی با آن مواجه بودیم به سامانه سیدا بازمی‌گشت که اکنون رفع شده است اما باید یک مرتبه بررسی و بازبینی شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تا آخرین توانی که داریم تلاش می‌کنیم و از حرکت باز نمی ایستیم گفت: هفته آینده جلسه‌ای پیرامون تکمیل فضاهای آموزشی نیمه تمام برگزار خواهد شد. همچنین باید برای چهارسال آینده الگوی دقیقی برای ساماندهی نیروی انسانی داشته باشیم. با مجلس رایزنی کردم که میزان خرید خدمات را دو تا سه برابر افزایش دهیم.