تصویری که وزیر خارجه سوییس از ایران نشان داد
تصویری که وزیر خارجه سوییس از ایران نشان داد

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد وزیر امور خارجه سوییس در سفرش به ایران به انگیزه بزرگداشت «یکصدمین سال حضور دیپلماتیک سوییس در ایران»، تصاویری از دیدارش از اصفهان را منتشر کرد و درباره این شهر نوشت: «به اصفهان، مرواریدی در خاورمیانه سفر کردم.»”تصویری که وزیر خارجه سوییس از ایران نشان داد” ایگناتسیو کاسیس از […]

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد وزیر امور خارجه سوییس در سفرش به ایران به انگیزه بزرگداشت «یکصدمین سال حضور دیپلماتیک سوییس در ایران»، تصاویری از دیدارش از اصفهان را منتشر کرد و درباره این شهر نوشت: «به اصفهان، مرواریدی در خاورمیانه سفر کردم.»”تصویری که وزیر خارجه سوییس از ایران نشان داد”

ایگناتسیو کاسیس از ۱۵ تا ۱۷ شهریورماه در ایران است. او با پروازی مستقیم از شهر بِرن به اصفهان رفت و از برخی آثار تاریخی این شهر دیدن کرد و در پایان هم با انتشار تصاویری از عالی قاپو، مسجد امام، میدان نقش جهان، سی و سه پل، بازار قیصریه، کلیسای جلفا و شیرینی‌های اصفهان، در حساب‌های کاربری‌اش در فضای مجازی نوشت: به اصفهان، مرواریدی در خاورمیانه سفر کردم. آشنایی با فرهنگ و ملت یک کشور شرط لازم برای روابط دیپلماتیک خوب است.

وزیر خارجه سوییس که هم‌اکنون در تهران است، بعد از حضور در مراسم یکصدمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک دو کشور، با رییس‌جمهور، وزیر امور خارجه و برخی دیگر از مقام‌های عالی‌رتبه کشورمان با محور مذاکره درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای، بین‌المللی و کانال مالی سوییس، دیدار خواهد داشت.”تصویری که وزیر خارجه سوییس از ایران نشان داد”

به باور کارشناسان گردشگری، در شرایطی که مرزها همزمان با شیوع ویروس کرونا بسته شده و روابط گردشگری در بسیاری از کشورها از جمله ایران به صفر رسیده است، سفر و دیدار مقام‌های عالی‌رتبه کشورها، اقدامی موثر برای ازسرگیری روابط و جلب اعتماد گردشگران خواهد بود.

پشت تاریخ با عظمت اصفهان تمدنی عظیم قرار دارد

وی با بیان اینکه اصفهان به نصف جهان معروف است، تصریح کرد: اگرچه در بازدید از این شهر یک صدم زیبایی‌های اصفهان را ندیده‌ام ولی تصریح می‌کنم که اصفهان شهری شگفت‌انگیز و استثنایی است‌ که در پشت این عظمت تمدنی عظیم قرار دارد.

دیپلماسی علمی راهکاری برای تعامل بیشتر کشورهاست

وزیر امور خارجه سوییس با اشاره به شرایط دشوار تحریم ها و سخت بودن ارتباطات میان کشورها، دیپلماسی علمی را راهکاری برای تعامل بیش از پیش کشورها در جهت صلح و آشتی بیان کرد.

کاسیس در دیدار و گفت و گو با مسوولان دانشگاه صنعتی اصفهان در هتل عباسی اصفهان با تشریح دیدگاه ها و سیاست های این کشور درباره تعاملات علمی بین المللی بر توسعه دیپلماسی علمی میان ۲ کشور تأکید کرد.”تصویری که وزیر خارجه سوییس از ایران نشان داد”

وزیر خارجه سوییس با تاکید بر استمرار و ارتقای همکاری های علمی مشترک میان ایران و سوییس با مرجعیت دانشگاه صنعتی اصفهان از فعالیت های علمی بین المللی این دانشگاه به عنوان مرجع همکاری های علمی ایران و سوییس قدردانی کرد.

مسوول میز سوییس و مدیر مرکز همکاری های علمی بین‌المللی دانشگاه صنعتی اصفهان در این دیدار با اشاره به تاریخچه همکاری علمی میان ایران و سوییس به ارائه گزارشی از روند تشکیل میز سوییس به عنوان مرجع ملی همکاری های علمی بین‌المللی میان ۲ کشور پرداخت.

  • منبع خبر : ایسنا