تضمین‌ ایران به عبدالمهدی برای امنیت عبور نفتکش‌ها از خلیج فارس
تضمین‌ ایران به عبدالمهدی برای امنیت عبور نفتکش‌ها از خلیج فارس
وزیر نفت عراق با اشاره به اهمیت تنگه هرمز گفت که ایران تضمین‌هایی برای عبور نفتکش‌ها از خلیج فارس و تنگه هرمز به عبدالمهدی داده است.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد وزارت نفت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که ثامر عباس الغضبان، وزیر نفت این کشور گفته است: حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران تضمین‌هایی به هیات عراقی به ریاست عادل عبدالمهدی، نخست وزیر این کشور در رابطه با امنیت عبور نفتکش ها از خلیج(فارس)، تنگه هرمز و خلیج عمان داده است.

وی که همراه عبدالمهدی به تهران سفر کرده بود گفت که ما شاهد توافق نظر ایران و عراق در رابطه با ضرورت تضمین امنیت عبور نفتکش ها و کشتی های تجاری از خلیج (فارس) و تنگه هرمز و احترام گذاشتن به قوانین بین المللی بودیم که این مساله کشتیرانی تمام کشورها و خصوصا کشورهای منطقه را تضمین می کند.

الغضبان با تاکید بر اهمیت تنگه هرمز و عبور روزانه ۱۸ میلیون بشکه نفت از آن گفت: همه طرف ها خواهان عدم تنش و بحرانی نشدن اوضاع و روی آوردن به گفت وگوهای سازنده هستند و عراق در این راه نقش ایفا می کند.

به گزارش ایسنا، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق اخیرا در راس هیاتی بلند پایه به تهران سفر کرد و با مقامات عالی رتبه کشورمان از جمله حسن روحانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

  • منبع خبر : ایسنا