برنامه اتمی کره شمالی،امنیت و تمامیت ارضی کشور را تضمین می‌کند
برنامه اتمی کره شمالی،امنیت و تمامیت ارضی کشور را تضمین می‌کند

رهبر کره شمالی گفت، برنامه اتمی کشورش یک بازدارنده قوی است که امنیت و تمامیت ارضی کره شمالی را تضمین می‌کند. به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های کره‌شمالی امروز (یکشنبه) چند ساعت پس از اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفت “تنها یک اقدام برای رویارویی با کره شمالی کارایی دارد”، این سخنان کیم جونگ […]

کره

رهبر کره شمالی گفت، برنامه اتمی کشورش یک بازدارنده قوی است که امنیت و تمامیت ارضی کره شمالی را تضمین می‌کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های کره‌شمالی امروز (یکشنبه) چند ساعت پس از اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفت “تنها یک اقدام برای رویارویی با کره شمالی کارایی دارد”، این سخنان کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی را منتشر کردند.

 ترامپ به نوع اقدام برای رویارویی با کره‌شمالی اشاره نکرد اما اظهاراتش به نظر همان عملیات نظامی علیه این کشور است.

کیم جونگ اون در یک سخنرانی در نشست کمیته مرکزی حزب حاکم “کارگران” کره شمالی اوضاع پیچیده در سطح بین الملل را یادآور شد و گفت: تسلیحات اتمی کره شمالی یک بازدارندگی قوی برای تامین امنیت و صلح در شبه جزیره کره و شمال شرق آسیا در برابر امپریالیسم آمریکا است.

وی ادامه داد: اقتصاد ملی در سال جاری میلادی رشد داشته و این علی رغم افزایش تحریم‌ها علیه کره شمالی است.

در هفته‌های اخیر، کره شمالی دو موشک را در حالی پرتاب کرده که از فراز حریم هوایی ژاپن عبور کرده‌اند و همچنین ششمین آزمایش اتمی خود را نیز انجام داده است.

این صحبت‌ها از سوی رهبری کره شمالی در حالی مطرح شده که براساس گزارش یکی از قانونگذاران روس، پیونگ یانگ احتمالا قصد دارد تا یک موشک دور برد را به زودی آزمایش کند.

یکی از موارد چشمگیر در نشست کمیته مرکزی حزب حاکم کره شمالی تغییرات در مدیریت اجرایی و مرکز قدرت در کره شمالی است که در جریان آن “کیم جونگ یو”، خواهر رهبر کره شمالی جانشین “کیم کیونگ هی”، عمه کیم جونگ اون شد؛ وی در زمان حیات “کیم جونگ ایل”، رهبر فقید کره شمالی تصمیم گیرنده اصلی در حزب بود.